Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hoi ik heb een m36 jas van een obergefreiter van panzer en ik wil deze graag een keer op een buste plaatsen. Nu wil ik graag weten wat ik nog moet zoeken om hem compleet te maken zoals ze in die tijd rondliepen zoals een riem, tassen en andere uitrusting.
Er zit ook een baton op voor 4 onderscheidingen. Hoe kan ik zien of deze er origineel opzit?
Het gaat om deze jas
Er zitten ook nog een paar lussen op de linker borstzak welke onderscheidingen zouden hier in gezeten hebben?
Werd deze pet hier bij gedragen? Of moet ik nog naar iets anders zoeken?
Alvast bedankt.
je pet lijkt mij artillerie en dus niet panzer, dit is te zien aan de rode kleur, panzer is een beetje roze zoals te zien bij je kraagspiegels.
Ik zie dat er nog lusjes op je jas zitten? Daar kun je mooie abzeichen aan hangen, denk bijvoorbeeld aan een panzerkampfabzeichen en een verwundetenabzeichen? Wat ze verder precies droegen verschilt ook wel, zoek anders eens op google naar fotos uit de oorlog of naar andermans display?
genoeg te vinden dus! Succes.
De pet heeft zeker geen rode kleur dit lijkt misschien door de belichting. Het is roze maar is ook weer niet zo licht roze als de kraagspiegels en schouderstukken die ik ook heb. Zat er anders ook nog een kleur tussen rood en roze?
Werd de panzerkampfabzeichen ook midden op de borstzak gedragen? Ik zie daar eigenlijk altijd een ijzeren kruis zitten.
Waar en wanneer droegen ze zo'n m36 jas eigenlijk? Panzer hadden in de oorlog toch een zwart uniform?
Mijn insteek zou zijn, panzerjager, mooie donkergroene schouderstukken met roze bies erop, EK1 en verwundetenabzeichen erop. Sowieso een mooie vroege riem met koppelslot.
Een mooie M35 helm zou er niet op misstaan om een front display ervan te maken, dan met koppel en K98 tasjes oid.
Of met een schirmmutze en een koppel voor een achter het front look, eventueel een bajonet als je hem in het bezette gebied wil situeren.
los van hoeveel je eraan wilt besteden is het ook een kwestie van smaak, wat wil je weergeven, wat vindt je mooi. Je kan er een hoop kanten mee op.
Aluminimium koppelslot.
Y-riemen bedoel je,die zal je niet makkelijk vinden voor de m36.
Maar dacht dat ze ook zonder die riemen liepen,met geen zware uitrusting.
Wat voor medailles heb je je aangeschaft?
Op zich kan veel natuurlijk. Een EKI, VWA in zwart of zilver, Panzer Sturmabzeichen of Allgemeines Sturmabzeichen eventueel. Het is maar net wat je zelf mooi vindt inderdaad.
Nahkampfspange, dienstauszeichnung, ek2, ek1, infanterie allgemeines en panzerabzeichen, sudetenlandmedallie, krim en kubanschild en nog wat meer spullen. Zit vast wel iets bij om op de jas te hangen.
Maar ben nu ook thuis nog aan het opruimen en plaats aan het maken voor de verzameling. Dus het kan nog wel een maand of 2 duren voor ik iets heb staan. Zal tegen die tijd ook wel een mooie helm gevonden hebben.
Ben nog steeds op zoek naar een m35 helm. Maar in mooie staat zijn deze best duur. Ik probeer er voor te sparen maar geld gaat elke keer op aan medailles .
Als ik er een keer iets van gemaakt heb zal ik hier een foto plaatsen.