Helmnieten

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rikkert
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 jun 2013, 22:26
Locatie: België

Helmnieten

Bericht door Rikkert »

Beste Forumleden,

Ik heb gisteren nieuwe helm nieten gekocht voor mijn Duitse helm. Ik heb een Duitse bodemvondst helm die geconserveerd en in goede staat is. Maar de helm nieten ontbreken van die helm en in vind die drie lege gaten niet zo mooi. Daarom heb ik gisteren helm nieten gekocht. Deze zijn nieuw en daar zit geen mooie patina op. Dus mijn vraag is of dat iemand weet hoe je die helm nieten ouder kunt laten lijken? Alvast bedankt!

Groeten Rikkert.
Bijlagen
helmnieten.JPG
matthijsdedie
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 mar 2013, 18:18

Re: Helmnieten

Bericht door matthijsdedie »

beetje opschuren en in de grond leggen voor een tijdje, gaan ze roesten en passen ze bij je bovo look denk ik? ;)
weet niet precies hoe je helm er uit zien maar je zou zelf ook iets kunnen proberen met blauwing?
Altijd op zoek naar duits!
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Helmnieten

Bericht door Jules95 »

matthijsdedie schreef:beetje opschuren en in de grond leggen voor een tijdje, gaan ze roesten en passen ze bij je bovo look denk ik? ;)
weet niet precies hoe je helm er uit zien maar je zou zelf ook iets kunnen proberen met blauwing?
opschuren is alleen al voldoende denk ik, deze lijken aluminium en dat roest niet of niet snel als ik het goed heb
Gebruikersavatar
Rikkert
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 jun 2013, 22:26
Locatie: België

Re: Helmnieten

Bericht door Rikkert »

Bedankt voor de reacties maar door het alleen maar te schuren krijg je niet echt een effect en ik denk ook dat het materiaal niet roest.
Nog opties?
matthijsdedie
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 mar 2013, 18:18

Re: Helmnieten

Bericht door matthijsdedie »

ligt eraan wat voor staat je helm is? wat ik wel eens heb gedaan is wat roest poeder pakken en mengen met lijm en vervolgens op de helmnieten smeren
lijkt het net of ze ook roestig zijn
Altijd op zoek naar duits!
Gebruikersavatar
Rikkert
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 jun 2013, 22:26
Locatie: België

Re: Helmnieten

Bericht door Rikkert »

Mijn helm zit niet onder de roest en heeft geen bruine kleur en dat is wel een goeie tip!
Plaats reactie