Is deze helm origineel?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Bedankt voor de scan Den! (hmm, dat rijmt :D)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Den schreef:
Wat een discussie over een helm gewoon om te lachen is. De helm is inderdaad helemaal fout.
Eerste zinnige opmerking in deze thread :wink: :) .

De helm die hier getoond wordt is een serieuze discussie geheel niet waard, verspeelde tijd en moeite laat staan het aanschaffen waard.
Fritz
Lid

Bericht door Fritz »

Mooyman schreef:
Den schreef:
Eerste zinnige opmerking in deze thread :wink: :) .

quote]

Mooyman, is dat uw standaard zin misschien?? :roll: :?

Het gaat hem nu niet meer om de helm in kwestie maar om het binnenwerk, of dat nu al dan niet bestaan heeft in een M35 helm ja of nee.

Waarop ik graag eens bij Den zou inpikken, dat zoals we inderdaad kunnen zien in Ludwig Bears boek dat er een ander binnenwerk dan het normale M31 heeft bestaan, let wel voor oorlogs !!!
Den, ben je ook overtuigd dat de LW deze helmen met dit soort binnenwerk gebruikten tijdens de oorlog? We spreken hier over extreme uitzonderingen op de regel, nietwaar? Volgens mij zal je geen enkel M35 COMBAT helm met dit soort binnenwerk in the field gezien hebben.

Den waar ik u volledige in kan volgen is dat deze in de betreffende helm totaal niet op dat van in ludwig bears boek gelijkt.

Steelpot, in het vervolg wanneer je zo vlug ben met uw uitspraken, geen kenner etc etc... eerst eens naar uw kennis kijken he. Ik wil me niet voordoen als de kenner maar duitse helmen zijn mijn interesse das iets helemaal anders.

Met vriendelijke groeten
Nick
Fritz
Lid

Bericht door Fritz »

Miesjel schreef:Bedankt voor de scan Den! (hmm, dat rijmt :D)
Serieus?? Ik hoor niets rijmen :bonk: :mrgreen:
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Fritz schreef:
Mooyman, is dat uw standaard zin misschien?? :roll: :?
Hallo Fritz,

Omdat ik hem nu twee maal heb gebruikt :? :roll: , dan komen er een hele rits andere zinnen eerder voor die kwalificatie in aanmerking denk je niet :wink: .
Den
Lid

Bericht door Den »

Den, ben je ook overtuigd dat de LW deze helmen met dit soort binnenwerk gebruikten tijdens de oorlog? We spreken hier over extreme uitzonderingen op de regel, nietwaar? Volgens mij zal je geen enkel M35 COMBAT helm met dit soort binnenwerk in the field gezien hebben.
Nick ik denk ook niet dat je deze binnenhelmen ook daadwerkelijk zult aantreffen bij echte combat helmen tijdens de 6 jaren van de oorlog. Ik denk dat deze helmen echter voor de oorlog zijn gebruikt in beperkte mate op bv vliegvelden en LW kazernes.
Dit is een binnenwerk die de LW zelf 1 malig heeft laten maken. Maar waarom.. misschien omdat er een tekort was aan binnenwerken? of omdat deze gebruikt werden voor parades?

Persoonlijk denk ik dat deze binnenwerken door 1 eenheid van de LW gemaakt zijn geworden, met het doel waar ik alleen maar naar kan gissen.

Ik heb ook nog nooit zo'n binnenwerk persoonlijk gezien en weet ook niemand die in het bezit is van een LW helm met dit soort binnenwerk. Weet jij misschien nog iemand die deze binnenhelmen persoonlijk kent?

Vriendelijke Groet,
Dennis
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Ik ben eerlijk gezegd totaal geen kenner, maar zelfs ik had het gedacht dat ie fake was ( nog nooit zo geen raar binnenwerk gezien ) en die pot vertrouw ik ook al helemaal niet. Het is gemakkelijk die pot te schilderen en hem op somige plaatsen af te slijten..daarna er nog wat modder overheen flansen ( want dat heeft ie dus duidelijk gedaan 8) ) en voila hij lijkt origineel.
War is something human...
LAHsoldier12
Lid
Lid

Bericht door LAHsoldier12 »

Ik heb ook nog nooit zo'n binnenwerk gezien. In een gewoon binnenwerk van een Duitse hel zitten luchtgaatjes. En ik vind de decals er een beetje nieuw uitzien. De b=pot is wel origineel.
Verwunden mein Herz mit eintönige Mattigkeit
steelpots
Lid

Bericht door steelpots »

LAHsoldier12 schreef:Ik heb ook nog nooit zo'n binnenwerk gezien. In een gewoon binnenwerk van een Duitse hel zitten luchtgaatjes. En ik vind de decals er een beetje nieuw uitzien. De b=pot is wel origineel.
En als jij het niet gezien hebt dan bestaat het niet :?
Plaats reactie