Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dag mede- forumleden,
heb hier al een tijdje een stahlhelm liggen, mijn vraag is of ik eigenlijk niets zou kunnen doen aan deze helm, de binnenkant is meerdere keren lelijk overschildert en de buitenkant voelt ruw aan en lijkt op een soort zand?
Op sommige plaatsen is het 'zand' of wat het ook mag zijn weg en ziet het er zo uit;
Hoor het graag van jullie wat jullie zouden doen aan deze helm.
Dank bij voorbaat, Felix
Ik heb lang over deze helm na zitten denken, vooral de buitenkant structuur. Binnenkant is idd overgeschilderd, maar die zandstructuur, hoe lang zit die erop?
Op deze website wordt een helm verkocht met dezelfde soort zandstructuur, repro weliswaar. http://web257.server4.greatweb.de/?12,d ... tater-arzt
Zelf twijfel ik niet aan de originaliteit van deze helm, als andere dat wel doen hoor ik het graag!
Alle informatie is welkom
Er werd redelijk snel op geantwoord en dit konden ze me zeggen;
this looks as though the paintwork is a relatively recent addition to this shell as that "rough texture" over paint would (had it been original) have been applied when the liner was in place, which this clearly was not. For me it is simply a "re-worked" semi-relic M42 shell. Leon.
Dus niks origineel buiten de pot zelf dan, zou ik nog iets aan deze helm kunnen doen bv de buitenkant schuren?
Tja, dat is wat ik bedoelde dat de Rautarn rondom de gaten voor de nieten zit. Wat je ook gaat doen, origineler wordt hij niet dus je kan hem strippen, wat onderzoek doen naar de juiste benodigde onderdelen en hem naar 'nieuw' restaureren. Als je het nummer in de helmschaal post op Warrelics heb je kans dat ze je ongeveer kunnen zeggen wanneer hij gemaakt is, en dan weet je ook wat er waarschijnlijk origineel op en in heeft gezeten.