SS FOTO'S!

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Giel
Lid

SS FOTO'S!

Bericht door Giel »

Ik kan dit lotje kopen van ss foto's, maar wat zou de marktwaarde ongeveer zijn van deze? Het mooiste fototje is van een ridderkruisdrager van de ss van div. "wiking", het is SS-Staf Johannes Mühlenkamp de regiment commandant van de SS-Pz.Rgt 5. Recht over hem staat er ook nog een ridderkruisdrager. Er zit ook een studiofoto bij (die in de auto). Voor de rest, de man met z'n vrouw (twee foto's), hij heeft een cufftitle aan van "Der Fuhrer". Het zeeer rare aan deze foto is dat hij idpv een ss mouwadelaar een wehrmachtadelaar draagt, dat wil zeggen dat het zeer vroeg in de oorlog was, of ervoor. De foto met de accordion, hij draagt dan weer een speciaal ss schuitje, met het doodskopknoopje vanvoor erop. De foto van de officier op de vrachtwagen tessamen met zijn manschappen, draagt tevens een cufftitle! Nu ben ik zeer curieus hoeveel zo een setje zou waard zijn...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gilles
Lid

Bericht door gilles »

pure gok ......140€
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Als je ze kan kopen onder de 100 euro kan je niets verkeerd doen denk ik.
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Ze zijn 100% origineel, ik krijg er ook volledige garantie op, hij vraagt 150 euro...
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Giel schreef:Ze zijn 100% origineel, ik krijg er ook volledige garantie op, hij vraagt 150 euro...
Mja, das dus wel iemand die de prijzen weet. Als je ze per stuk verkoopt zal je zeker wel aan dat bedrag komen, maar voor het lot vind ik 150 euro zeker niet te weinig. Al heb ik wel niet echt inzicht op de waarde van die specialere foto's.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Een americaan zou er gemakkelijk 200 Dollars voor neertellen denk ik.
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Aan amerikanen kun je alles voor dubbel zoveel verkopen dan het waard is :D .

Giel
Lid

Bericht door Giel »

Hehe, weet ik ook, maar ik zou misschien het lotje kopen, de rk drager houden en derest terug verkopen, want hij wil het volledige lot in één keer kwijt.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Als het lot van origine een is, zou ik het niet splitsen.
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Ik weet een beter idee :P :Jij koopt het lot, verkoopt die rk-foto aan mij en verkoopt het lot dan weer door :P

Giel
Lid

Bericht door Giel »

Roel R. schreef:Als het lot van origine een is, zou ik het niet splitsen.
De foto's hebben totaal niet met elkaar te maken, dus het zou in dit geval niet geven. Hij doet gewoon zijn ss foto's weg, en maakt daar één lotje van.
En gilles, neen, die foto ban ik juist van plan om te houden :)
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

lol :lol:
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Giel schreef:Ze zijn 100% origineel, ik krijg er ook volledige garantie op, hij vraagt 150 euro...

Zit zelf niet zo in de foto's, maar 150 pop voor 13 foto's vind ik persoonlijk toch een hoop geld.
laurens
Lid

Bericht door laurens »

Foto's geven een schat aan informatie, en zijn mijns inzien van onschatbare waarde. Ik vind dit lot een beetje bij elkaar geraapt.

Er zit één mooie en één hele mooie tussen. Verders vind ik er niet veel tussen zitten. Zeg maar 5 euro foto's.

De verkoper speeld het slim om zo van z'n troep af te komen.

Ik denk dat de RK foto makkelijk naar de 60 euro kan lopen, maar dan zit je nog wel met een groot gat wat betreft de rest.

Decision time!!

Laurens
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Giel, worden de foto's op AHF aangeboden?

Ik heb daar namenlijk ooit (lang geleden) 3 scans van SS foto's opgeslagen, diezelfde foto's worden nu te koop aangeboden, als ik jou was zou ik dus eerst even terug gaan zoeken in de berichten van de verkoper ofdat hij ook daadwerkelijk de poster van die scans was.

Ik twijfel niet over de orgnialiteit, maar het is slechts een kleine moeite die je voor dat geld toch best mag nemen..

Mooyman, foto's kunnen tot gigantisch hogen bedragen oplopen, ik zie bijna dagelijks veilingen waarbij slechts 1 foto al ver over deze 150 euro heen gaat..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie