Helferinnen uniform.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saschaa.
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2017, 19:38

Helferinnen uniform.

Bericht door Saschaa. »

Hai,

Ik ben nieuw in de hobby en zou graag willen beginnen met 't verzamelen van de vrouwelijke Duitse stuff.
Ik heb al wel behoorlijk wat kennis van de heren uniformen, maar in principe nog niks van de dames uniformen.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik mijn Helferinnen uniform aanschaf?
En als ik alles compleet wil hebben, wat voor bedrag zou er dan uitkomen en zijn die uniformen nog een beetje te vinden?

Met vriendelijke groet,
Sascha.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Helferinnen uniform.

Bericht door patrickh »

Wat voor kennis heb je van de heren uniformen als ik vragen mag? Kun je fake onderscheiden van echt? Die zal toch ook toe te passen zijn bij de vrouwelijke kant qua uniformering? Of bedoel je dat je weet hoe een Her uniform er zo ongeveer uit moet zien?
Gebruikersavatar
Saschaa.
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2017, 19:38

Re: Helferinnen uniform.

Bericht door Saschaa. »

Ik kan echt van nep onderscheiden, maar ik ga waarschijnlijk toch een replica kopen. Het gaat er mij meer om welke insignes ik voor wat nodig heb en waar ik 't zou moeten halen. Ik heb 't halve internet afgestruind naar de uniformen, met zeer uiteenlopende prijzen.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Helferinnen uniform.

Bericht door patrickh »

Ok, dan zal het wat makkelijker worden.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Helferinnen uniform.

Bericht door Erik »

Saschaa. schreef:Ik kan echt van nep onderscheiden, maar ik ga waarschijnlijk toch een replica kopen. Het gaat er mij meer om welke insignes ik voor wat nodig heb en waar ik 't zou moeten halen. Ik heb 't halve internet afgestruind naar de uniformen, met zeer uiteenlopende prijzen.
Er bestaan in Nederland reenactmentgroepen Duits WO-2 waarin dames participeren! Daar zit de kennis!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
svdwal
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 jun 2006, 14:24
Locatie: Renkum
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: Helferinnen uniform.

Bericht door svdwal »

Probleem is dat er geen producenten meer zijn die reproducties maken, je zult dus op zoek moeten naar iemand die zijn set wil verkopen. De beste reproducties toentertijd waren van Ant-Z militaria.
Ik ben jarenlang de importeur hiervan geweest naast dat ik zelf uniformdelen produceerde uit originele wol.

Daarnaast zijn er enkele goede boeken op dit vlak die je verder kunnen helpen.

Gr.

Sjoerd
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
Plaats reactie