Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Bericht door Kugelblitz »

Treurige zaak, goed dat men zich inspant dit bekend te maken onder verzamelaars!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1750
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Bericht door earlymb »

https://germanhelmetvault.com/2018/04/2 ... -in-1-2-3/

Een vergelijking met origineel spul.
Sleurhut
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2016, 10:59
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 1 keer

Re: Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Bericht door Sleurhut »

Ik had een fitty aan mijn kleed met de auteur... wat ik dan niet begrijp he hebt 30 jaar verzamelervaring en levert zon boek af.

Verder vind ie gebruikte helnen toch mooier. Ik snap er niet zoveel van. Neemt niet weg dat als je een naslagwerk op de markt brengt waar overduidelijk fouten in staan dat het de geloofwaardigheid vsn zon auteur ook aantast. Niet alles op internet is waar maar ook niet ieder naslagwerk klopt.

Op de een of andere manier moeten we ook waken dat beginnende verzamelaars geen foutieve informatie tot zich nemen. Want hoe gaat het over 50 jaar als wij er niet meer zijn...,,,
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Bericht door johnfrost »

Schwerpunkt schreef:Opgepast voor dit boek dat net uitgebracht is door Peter Nash (een man die in het verleden al boeken uitgebracht heeft).
Dit boek staat vol fakes , niet 1 , niet 2 , maar 99%.

De helmen zijn van de kwaliteit van den Czech die al minstens 30 jaar op de beurzen hier staat , echt een schandaal dit boek. Bovenop de leugens die de man dan nog verteld.

Bespaar uzelf 80 euro ! De helm op de cover is al een fake om mee te beginnen.

Boek is gemaakt met samenwerking van Weitze en Oakleaf militaria , genoeg gezegd.

Een uitgebreidere review kan je hier vinden : https://germanhelmetvault.com/catego...et-vault-blog/
Je link werkt niet meer. Moest je deze soms skippen? Auteur lastig geworden in je richting ?
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Bericht door johnfrost »

earlymb schreef:https://germanhelmetvault.com/2018/04/2 ... -in-1-2-3/

Een vergelijking met origineel spul.

Deze link werkt gelukkig wel.
Interessante post en goed dat je anderen er voor waarschuwt!
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Bericht door Schwerpunkt »

Bedankt , ik ben anoniem gecontacteerd door mensen uit de entourage van de schrijver. Domme berichten uit frustratie geschreven. Maar dat kan je verwachten van mensen die zo een boek durven uitbrengen.

Ik ben bijna zeker dat de zoon het boek heeft geschreven , gebruik makend van de naam van zijn vader die een german buckle boek heeft geschreven. Ik heb gehoord dat er mensen een refund hebben gevraagd , dat er geen 2de editie zal komen, er hebben heel veel mensen negatief gereageerd via e-mail (staat gewoon in het boek) dat het een schande is. Goed om te zien dat dit fake news boek er niet is doorgeraakt.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Bericht door johnfrost »

Schwerpunkt schreef:Bedankt , ik ben anoniem gecontacteerd door mensen uit de entourage van de schrijver. Domme berichten uit frustratie geschreven. Maar dat kan je verwachten van mensen die zo een boek durven uitbrengen.

Ik ben bijna zeker dat de zoon het boek heeft geschreven , gebruik makend van de naam van zijn vader die een german buckle boek heeft geschreven. Ik heb gehoord dat er mensen een refund hebben gevraagd , dat er geen 2de editie zal komen, er hebben heel veel mensen negatief gereageerd via e-mail (staat gewoon in het boek) dat het een schande is. Goed om te zien dat dit fake news boek er niet is doorgeraakt.

Goede actie Frank! Altijd mooi om oplichters het moeilijk te maken!

Iets anders... niet zo zeer over helmen, maar algemeen van strekking:
Ook belangrijk om foto's en posts op fora goed te waarmerken.
Ik had elders een foto's gepost zonder waarmerk die ineens ongevraagd op Russische fora opdoken...
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Bericht door johnfrost »

Staan er Tsjechen op beurzen die fake helmen verkopen? Feitelijk mag namaak in NL niet verkocht worden... maar in de praktijk zal het helaas op beurzen stikken van de namaak.
Kort na de val van de muur was er al levendige handel in namaak ook in Tsjechië! In het begin van de jaren negentig waren het vooral de zwarte helmen die (Xx en Polizei) wilden doen suggereren maar de repro binnenwerken waren toen goed te herkennen voor zelfs leken... nu zijn de fakes veel gehaaider en de oplichters nog gemener... Affilated (veiling in de USA) heeft regelmatig fakes... kennelijk veel mensen die erin stinken... Ook zie ik soms neppers van Oak Leaf militaria bij Amerikaanse veilingen opduiken.. kennelijk soort van wisselwerking. Men dient tegenwoordig overal op zijn hoede te zijn...
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Bedrieger brengt boek uit over Duitse helmen

Bericht door Schwerpunkt »

Ja ik ken (niet persoonlijk) een Tsjech die al zo lang ik verzamel op elke beurs staat die ik bezocht heb in Belgie. Heeft fakes met allerlei decals bij en camouflage , je ziet ook wel dat het fake is hoor en de prijs is er ook naar. Dus niks om van te schrikken.
De grootste oplichting en de moeilijkste te ontdekken is wanneer ze echte helmen gaan upgraden met camo , draad en dat soort dingen. Daar kan je van op aan dat dit nu aan de gang is. Net zoals ze een aantal jaren de champagne rune SS helmen probeerden erdoor te drukken. Tot in een naslagwerk toe.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Plaats reactie