Duitse soldaat Ardennen met lange jas...
-
- Lid
Duitse soldaat Ardennen met lange jas...
... hoe zagen deze eruit? Met complete uitrusting enzovoort... Ik ben (ooit) een keer van plan om een Duitser met lange jas op te stellen, hoe ze er in de Ardennen offensief uit zagen.... Heeft iemand foto's?
- Mooyman
- Lid
Re: Duitse soldaat Ardennen met lange jas...
Jurryt schreef:... hoe zagen deze eruit? Met complete uitrusting enzovoort... Ik ben (ooit) een keer van plan om een Duitser met lange jas op te stellen, hoe ze er in de Ardennen offensief uit zagen.... Heeft iemand foto's?
Laat je fantasie de loop Jurryt, de Duitse troepen in het Ardennen offensief gebruikten werkelijk alles wat nog voorradig was aan uitrusting.
Collector of uniforms of the enemy
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Kijk eens op de site van het Poteau Museum....
http://home.tiscali.be/poteau44/Poteau2Ne.html
De bekende foto's van Poteau....
Zelfs een Duitser met US regenmantel...
Johan
Johan
29th Let's Go!!!!!
- Mooyman
- Lid
Inderdaad Johan, kan allemaal, een verzamelvriend van me heeft namelijk een amerikaans jasje met daarop Duitse insignes.johan willaert schreef:Kijk eens op de site van het Poteau Museum....
Johan
Ooit een keer op een beursje in de Ardennen, de staat is niet al te best maar toch een zeer bijzonder item.
Collector of uniforms of the enemy
-
- Lid
hallo jurryt; de toch wel een van de bekenste uitrustingen van de ardenne zijn,
een mantel, daarboven en dikke winterjas, een sjaal om ook de oren tegen de koude te beschermen, en helm, een broek, laarzen met stof aan de buitenkant (winter)
koppel+riem, 2x k98, broodzak, veldfles, gammelle, een zeltbahn, schop+hoes, k98 bajo, en een k98
ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
een mantel, daarboven en dikke winterjas, een sjaal om ook de oren tegen de koude te beschermen, en helm, een broek, laarzen met stof aan de buitenkant (winter)
koppel+riem, 2x k98, broodzak, veldfles, gammelle, een zeltbahn, schop+hoes, k98 bajo, en een k98
ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
- gilles
- Lid
-
- Lid
- gilles
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Mijn toer, "Koop een boek!"
Ik zou eerst er wat over lezen op forums, je wat informeren en dan de beurzen afsnuffelen en dan iets kopen, dan ben je er zekerder van. Ik zal ff een foto zoeken...
Jr.

Jr.
Jurryt schreef:Oke, das wel het totale volledige Sander, das iets meer dan ik graag wil
Ik bedoel gewoon een Duitser in Lange jas met utirusting die ze destijds aan hadden en Laarzen? Maar heeft iemand hier ook een foto van, zodat ik een beeld krijg waar ik op moet letten als ik eraan begin?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
-
- Lid
Jallo jrjr. schreef:Mijn toer, "Koop een boek!"![]()
Ik zou eerst er wat over lezen op forums, je wat informeren en dan de beurzen afsnuffelen en dan iets kopen, dan ben je er zekerder van. Ik zal ff een foto zoeken...
Jr.Jurryt schreef:Oke, das wel het totale volledige Sander, das iets meer dan ik graag wil
Ik bedoel gewoon een Duitser in Lange jas met utirusting die ze destijds aan hadden en Laarzen? Maar heeft iemand hier ook een foto van, zodat ik een beeld krijg waar ik op moet letten als ik eraan begin?