Stahlhelm restaureren welke kleur!?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Stahlhelm restaureren welke kleur!?

Bericht door Erik »

Max G schreef:Thanks!! Dan ga ik er lekker mee hobbyen om hem feldgrau te maken, ga ik later kijken naar me reenactment outfit! Maak wel een kort verslag tijdens het proces :D
Neem van deze wat oudere reenactor aan, dat je op het punt staat geld te verbranden.
Jij weet nog niet wat geaccepteerd wordt in de groep waar jij terecht wilt komen. Ook qua uniformen en uitrustingen zijn er op het internet alle kwaliteiten te koop en niet alles wordt door de groepen geaccepteerd. Gevolg± jij blijft zitten met kleding en uitrusting die je aan de straatstenen niet kwijt kunt terwijl je voor je hobby nieuwe kunt gaan kopen. Zonde.

Oefen wat geduld of neem contact op met een groep Duits WO2. Ook deelnemers onder de achttien worden in de regel geaccepteerd, hoewel niet als bewapend militair (vaak word je dan Sanitäter)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Max G
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 mei 2018, 23:44

Re: Stahlhelm restaureren welke kleur!?

Bericht door Max G »

Erik schreef:
Max G schreef:Thanks!! Dan ga ik er lekker mee hobbyen om hem feldgrau te maken, ga ik later kijken naar me reenactment outfit! Maak wel een kort verslag tijdens het proces :D
Neem van deze wat oudere reenactor aan, dat je op het punt staat geld te verbranden.
Jij weet nog niet wat geaccepteerd wordt in de groep waar jij terecht wilt komen. Ook qua uniformen en uitrustingen zijn er op het internet alle kwaliteiten te koop en niet alles wordt door de groepen geaccepteerd. Gevolg± jij blijft zitten met kleding en uitrusting die je aan de straatstenen niet kwijt kunt terwijl je voor je hobby nieuwe kunt gaan kopen. Zonde.

Oefen wat geduld of neem contact op met een groep Duits WO2. Ook deelnemers onder de achttien worden in de regel geaccepteerd, hoewel niet als bewapend militair (vaak word je dan Sanitäter)
Thanks!!! Ga ik me daar op focussen. Ga ik deze helm gewoon een beetje spuiten voor de lol :D zekers bedankt over het sanitäter gedeelte ga ik is opzoeken :) had deze helm ook gekregen van me oom zal hij ook leuk vinden
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Stahlhelm restaureren welke kleur!?

Bericht door earlymb »

Een beetje spelen met een repro helm kan natuurlijk prima; als het mislukt is er niets verloren. In de tussentijd kun je rondkijken voor een originele helmschaal; de maat hiervan hangt af van het maat binnenwerk dat je nodig hebt.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Stahlhelm restaureren welke kleur!?

Bericht door Erik »

earlymb schreef:Een beetje spelen met een repro helm kan natuurlijk prima; als het mislukt is er niets verloren. In de tussentijd kun je rondkijken voor een originele helmschaal; de maat hiervan hangt af van het maat binnenwerk dat je nodig hebt.
En goede replica binnenwerkjes zijn voorhanden. Oefenen in het kleuren van een helm kan ook zeker geen kwaad!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Stahlhelm restaureren welke kleur!?

Bericht door Jules95 »

Ik raad je inderdaad aan om een originele helmschaal te kopen. Wat betreft de leeftijd is het het beste om te wachten tot de leeftijd van 18 ivm de wapens, er zijn wel verenigingen die je onder de 18 accepteren maar dan mag je waarschijnlijk met munitiekisten gaan slepen, sanitater zou ik niet van uitgaan dat je dat wordt omdat veel groepen de regel hebben dat je daar een bhv of ehbo diploma voor moet hebben.

Uniformen en uitrusting zou ik wachten tot je bij een groep zit, buiten de kwaliteit zit er veel verschil in de modellen.

Mocht je een helm gaan verven raad ik je deze verf aan voor een m42
Bijlagen
4ABB1A40-DB7F-406E-BD0C-5DE325EAF64E.jpeg
C930AC82-48AB-4CC2-998F-A3179EFA45CE.jpeg
Plaats reactie