Onklare mg42 loop legaal?
-
- Lid
- Contacteer:
Onklare mg42 loop legaal?
Hallo, het gaat hier waarschijnlijk om een oude watervondst, de loop is dichtgelast en er zitten 2 gaten in geboord. Is het legaal deze te bezitten? Er zit geen certificaat bij.
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Re: Onklare mg42 loop legaal?
MG42 loop is niet geallieerd naar mijn mening. Vandaar verplaatst naar AS-mogendheden!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 6 keer
NeenJuup schreef:Hallo, het gaat hier waarschijnlijk om een oude watervondst, de loop is dichtgelast en er zitten 2 gaten in geboord. Is het legaal deze te bezitten? Er zit geen certificaat bij.
-
- Lid
- Contacteer:
Oeps sorry, had ik even niet op geletErik schreef:MG42 loop is niet geallieerd naar mijn mening. Vandaar verplaatst naar AS-mogendheden!
-
- Lid
- Contacteer:
Waarom is dit illegaal terwijl een Nederlands onklaar geweer wel legaal is? Is het omdat dit enkel een loop is of omdat het van een machinegeweer komt?laurens jan schreef:NeenJuup schreef:Hallo, het gaat hier waarschijnlijk om een oude watervondst, de loop is dichtgelast en er zitten 2 gaten in geboord. Is het legaal deze te bezitten? Er zit geen certificaat bij.
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 6 keer
Je vraag beantwoord je inderdaad zelf! Een Nederlands onklaar geweer mag, een loop van een machinegeweer niet, ook onklaar niet.Juup schreef:Waarom is dit illegaal terwijl een Nederlands onklaar geweer wel legaal is? Is het omdat dit enkel een loop is of omdat het van een machinegeweer komt?laurens jan schreef:NeenJuup schreef:Hallo, het gaat hier waarschijnlijk om een oude watervondst, de loop is dichtgelast en er zitten 2 gaten in geboord. Is het legaal deze te bezitten? Er zit geen certificaat bij.
Volgens mij mag het wel met een EU certificaat, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
-
- Lid
- Contacteer:
Op Nederlands officiële winkels staan ze te koop met certificaat dus dat zal het zijn ja. Bedanktlaurens jan schreef:Je vraag beantwoord je inderdaad zelf! Een Nederlands onklaar geweer mag, een loop van een machinegeweer niet, ook onklaar niet.Juup schreef:Waarom is dit illegaal terwijl een Nederlands onklaar geweer wel legaal is? Is het omdat dit enkel een loop is of omdat het van een machinegeweer komt?laurens jan schreef:
Neen
Volgens mij mag het wel met een EU certificaat, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
Onklare volautomaten kunnen in Nederland pas vrij recent. Vanaf het moment dat de EU certificaten voor schrijft.