ijzeren kruis 1e klas kopen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Pak88
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 27 keer

ijzeren kruis 1e klas kopen

Bericht door Pak88 »

hallo verzamelaars, graag tips over waar op te letten bij de aankoop van een EK 1. wat zijn de valkuilen, en is het mogelijk dat zoals vaak op verkoop sites word beweerd, dat het kruis niet maker gemarkeerd is maar toch toegeschreven word aan een bekende maker?
en wat is een redelijk bedrag voor goede staat zonder doosje?
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: ijzeren kruis 1e klas kopen

Bericht door luc »

Ik heb geen verstand van ek1, maar ik ken wel een beetje ovef ek2's. Als u weet waar u moet opletten, fouten in de frames, afgeronde binnenhoeken, wat voor core enz....
Kan u gemakkelijk de maker herkennen. Vroege ek1's zijn niet gestempeld, later wel. Als u maar 1 gaat kopen, koop hem bij een dealer, hebt u garantie.
Prijzen? Wat u er voor over heeft zeker.
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pak88
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 27 keer

Re: ijzeren kruis 1e klas kopen

Bericht door Pak88 »

hoi luc, vroege niet gestempeld. dat had ik niet verwacht, omdat duitsers bekend staan als zeer precies.
goed om te weten, dank je.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: ijzeren kruis 1e klas kopen

Bericht door luc »

Een klein voorbeeld maar met een EK2.
Dit is een niet gemerkte Souval (mm98). De enorme ronde binnenhoeken, de buitenhoeken hebben een kenmerken iets voor Souval, linksboven zit er een flaw (fout) in het frame.
Als u Souval EK1 Googelt zal u zien, dezelfde kenmerken.