Stiksels vergaan van koppelslot lipje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Pak88
Lid
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 27 keer

Stiksels vergaan van koppelslot lipje

Bericht door Pak88 »

Ik heb een mooi aluminium koppelslot gekocht, helaas is van het lipje al het garen vergaan wat het bijeen hield. Heeft iemand tips ? Zo laten, of repareren, en met wat dan?
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Stiksels vergaan van koppelslot lipje

Bericht door Jim »

Ik denk dat veel mensen er iets over kunnen zeggen. Maar dat is altijd een persoonlijke mening. Dus jouw eigen mening lijkt mij het belangrijkst. Wat wil je ermee/ In een vitrine tentoonstellen? Zo laten. Wil je ooit op een riem hebben? Dan zou ik wit gewaxt garen kopen (internet, schoenmaker) en een leer naald. (Hema, daar heb ik ooit mijn dikke naalden gekocht) Of naar de schoenmaker brengen. Geen garantie dat hij dat netjes in dezelfde gaatjes gaat stikken.
Ik zelf zou hem mogelijk herstellen en zelf doen maar ik heb er wel enige ervaring mee moet ik zeggen. Maar ja ik ben ook ooit voor een eerste keer begonnen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Pak88
Lid
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 27 keer

Re: Stiksels vergaan van koppelslot lipje

Bericht door Pak88 »

Bedankt Jim, velen zeggen ongeveer hetzelfde als jij. Het koppel slot zit op een riem die in de vitrine ligt, ik laat het zo in de staat het nu is.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Stiksels vergaan van koppelslot lipje

Bericht door Kugelblitz »

Lijkt mij ook de beste keuze, gewoon zo laten. Opnieuw in de oude gaten stikken kan altijd nog, maar zodra eraan gerotzooid is (hoe netjes ook) laten mensen het liever links liggen. Zeker omdat zo'n slot over het algemeen niet echt iets bijzonders is, dan geef je liever iets meer uit voor een perfect origineel exemplaar.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie