Kan iemand mij hierbij helpen?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
dutch.metal.hunter
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 dec 2019, 16:29

Kan iemand mij hierbij helpen?

Bericht door dutch.metal.hunter »

Ik vraag het eerst even want ik weet niet of het überhaupt mogelijk is om te weten

Maar kan iemand voor mij het lotnummer checken van mijn duitse helm? Of is dat eigenlijk onmogelijk want ik heb weleens gehoord van een boekje waar alles instaat over die lotnummers maar ik weet niet of dat echt klopt.

Maar als iemand mij kan helpen met het nazoeken van de lotnummers zou dat top zijn (alleen ik weet niet of het mogelijk is)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Kan iemand mij hierbij helpen?

Bericht door Erik »

Hunter, dit is toch geen onbekende militaria? Dit is een vraag voor het AS-mogendhedenforum!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
dutch.metal.hunter
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 dec 2019, 16:29

Re: Kan iemand mij hierbij helpen?

Bericht door dutch.metal.hunter »

Erik schreef: 07 okt 2020, 09:57 Hunter, dit is toch geen onbekende militaria? Dit is een vraag voor het AS-mogendhedenforum!
oh sorry foutje u heb gelijk ik zal het later vandaag daar plaatsen
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Kan iemand mij hierbij helpen?

Bericht door Erik »

ik plaats m wel over!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Verplaatst van Identificatie onbekende militaria naar Algemeen (as) op 07 okt 2020, 16:13 door Erik

Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Kan iemand mij hierbij helpen?

Bericht door Schwerpunkt »

dutch.metal.hunter schreef: 07 okt 2020, 07:47 Ik vraag het eerst even want ik weet niet of het überhaupt mogelijk is om te weten

Maar kan iemand voor mij het lotnummer checken van mijn duitse helm? Of is dat eigenlijk onmogelijk want ik heb weleens gehoord van een boekje waar alles instaat over die lotnummers maar ik weet niet of dat echt klopt.

Maar als iemand mij kan helpen met het nazoeken van de lotnummers zou dat top zijn (alleen ik weet niet of het mogelijk is)
Ik denk dat je er wat veel van verwacht , een lot nummer kan je niet meer over je helm vertellen dan wat je zelf ziet. Het nut van een lijst is om meer over het algemeen productieproces te leren dan over individuele helmen. Met een lijst in boekvorm ben je nagenoeg niks.
Je kan mijn lijst hier raadplegen.
https://germanhelmetvault.com/lot-numbers-database/
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Plaats reactie