Germanische Leistungsrune

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik zie dat er veel Noren en Nederlanders de Germanische Leistungsrune uitgeruikt kregen, of ja, de kans hadden gekregen. Maar waren er ook Vlaamse dragers? Ik heb gelezen dat je in Schoten en in Sennheim (SS-Junkerschule Bad Tölz?) (die tekst heb jij opgesteld zeker) de test kon ondergaan om de Germanische Leistungsrune te behalen, ook in SS-Junkerschule Bad Tölz zeker.
morituritesalutent
Lid

Bericht door morituritesalutent »

Michael,

Er zijn zeker drie Vlaamse dragers van dit kenteken, mogelijk kan het aantal tot zes oplopen.

Waarschijnlijk gebeurde dit in Schoten ... verder gekende uitrijkingen vonden plaats in de SS-Schule Nederland te Avegoor en in Praag.

In de vlaamse collaboratiekrant "De SS-Man", net zoals in de Nederlandse collaboratiekrant "Storm SS", zijn er wel eens artikels verschenen met betrekking tot deze decoratie.

Ik kan zeker ook de boeken over de algemene SS, geschreven door de Australiër Hugh Page Taylor (een zeer aimabele man, die meermaals thuis op bezoek is geweest en een enorme kennis van zaken heeft) aanraden voor mensen die meer zouden willen weten over dit intrigerend kenteken!

Met vriendelijke groeten
Geert
Plaats reactie