Op de kaart staan de Duitse divisies aangegeven:
34 SS Divisie (landstorm)
361 Volksgrenadiers Divisie
951 Volksgrenadiers Divisie
953 Voksgrenadiers Divisie
Tussen Wageningen en Ede staat een grote pijl naar links aangegeven met daar achter tekst die bijna niet te lezen is. Zover ik heb kunnen ontcijfer gaat het om de 49ste West Riding Divisie. Dit kan kloppen omdat deze in april 45 daar ook gezeten hebben. Dat moet na ongeveer 11 april 45 zijn geweest want ze trokken toen pas de IJssel over om Arnhem te bevrijden.
Nu zijn mij een aantal dingen onduidelijk:
1. Heeft iemand een legenda of weet wat de Duitse symbolen zijn voor kanonnen? Weet wel welk symbool kanonnen aangeven maar niet welk type. Dus die types zijn erg belangrijk voor mij. Welke symbolen ze gebruiken voor bepaalde type linies? Welke symbolen er gebruikt werden voor hoofdkwartieren?
2. Op de kaart wordt een pijl Richting Druten aangegeven, zoals te zien is op de foto hieronder. Daar staan 3 geallieerde eenheden aangegeven. De tweede heb ik kunnen oncijferen als de Prinses Irene Brigade. De 3de vermoed ik dat het gaat om een Belgisch Infanterie Regiment. Klopt dat? Kan iemand mij ook vertellen wie mogelijk die eerste kan zijn? Wie trok er samen op richting Druten in 1945?
3. Zoals te zien is op de foto word bij Deest en leeuwen kanonnen aangeven. Weet iemand iets over mogelijke Duitse of geallieerde kanonnen bij deze plaatsen?
4. Onder de plaats Leeuwen staat de tekst: I / holl commando "Brabandt". Zegt iemand dit iets?

5. Op de foto hieronder is de positie aangegeven van de Landstorm Divisie. Ook staat er aan gegeven: II 184 kan mogelijk ook II / 84 zijn. Staat bij Middelbuurt aangegeven. Weet iemand wat dit is?

6. Op de foto hieronder staat bij Hedel een Pijl aangegeven richting het noorden. Ook staan er voor Hedel, Ammerzoden en Kerk-Driel een halve cirkel aangegeven. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
7. Ook op de foto hieronder staat bij Alem weer iets aangeven. Ligt in het bijna geheel omringde gebied met water. Vermoed dat er ook weer een kanon symbool staat en de tekst xxx ..... Royal ..... Brigade?? Weet iemand hhier iets over?

8. Op de foto hieronder staan 2 vlaggetjes aangegeven. 1 vierkante en 1 driehoekige. Wat betekend dit?
9. Ook staat er op de foto, zoals te zien is op meerdere foto's overal rondjes met 3 cijfers. Deze staan op kruispunten. Wat kan dit betekenen? Kanon posities?

10. Op de foto hieronder staat de tekst: Brig. z.b.v. 20 of Brig. z.b.v. 2. Weet iemand wat dit is?

11. Ook staat er nog opde kaart aangegeven bij de plaats Oudemaasdijk: II / Belg Fus Brig. "Diksmuide". Is dit bij iemand bekende?
12. Op de kaart staat bij Alphen ook weer een kanon positie ingetekend. Is hier bij iemand wat over bekend?
Hopelijk kan iemand me verder helpen met mijn vragen!