Duitse ingetekende stafkaart

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Kleine Feldmaus schreef:Nee helaas, ben er al eens naar opzoek geweest maar is niet meer te bestellen :-s
Die ik in huis heb is eigenlijk van mijn oma.
Jammer anders had ik hem nog wel een keer besteld. Maargoed wie weet kom ik hem nog wel een keer ergens tegen.
stahlbeton
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2008, 22:41

Re: Duitse ingetekende stafkaart

Bericht door stahlbeton »

Hoi Nico,

Mooie stafkaart! Die rondjes met nummers zijn versperringen rond kruispunten. Hoeft niet per sè een kanon gestaan te hebben, maar in iedergeval waren ze verspert.

Ik ben benieuwd of je misschien wat betere foto's van deze kaart voor mij wil maken? Als het kan van het gebied rond Tiel, ik woon hier namelijk en wel intressant om te zien.

Groetjes,
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Duitse ingetekende stafkaart

Bericht door Nico Roelofs »

stahlbeton schreef:Hoi Nico,

Mooie stafkaart! Die rondjes met nummers zijn versperringen rond kruispunten. Hoeft niet per sè een kanon gestaan te hebben, maar in iedergeval waren ze verspert.

Ik ben benieuwd of je misschien wat betere foto's van deze kaart voor mij wil maken? Als het kan van het gebied rond Tiel, ik woon hier namelijk en wel intressant om te zien.

Groetjes,
Die rondjes zijn geen versperingen. Ze zijn volgens mij al wel door iemand verklaard, maar moet ik even voor in mijn archief kijken wat ik daarvoor heb opgeschreven. Weet het zo niet uit me hoofd. Moet ik thuis even na kijken.

Ik ga geen betere foto's maken van de kaart. De reden hiervan is dat ik sinds de aanschaf van de deze kaart heb ik al erg veel verzoeken gehad van mensen om de kaart te verkopen, kopieën en foto's. Allemaal met verschillende redenen waarom ze dat graag zouden willen. Maar 9 van de 10 mensen ken ik niet eens. In het begin ben ik een paar keer op het verzoek ingegaan maar dan hoor je nooit meer iets, zelfs geen bedankje, of je krijgt ook nooit eens wat info zelf terug. Heb daarom besloten niet meer op deze verzoeken in te gaan zonder dat ik mensen ken. Heb enkel 1 iemand getroffen die me erg veel heeft weten te vertellen en me ook echt goed geholpen heeft.
bastiaan
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010, 16:32

Re: Duitse ingetekende stafkaart

Bericht door bastiaan »

Hallo Nico
Ik las dat je op zoek was naar informatie over alem,kerkdriel,enz
Nu is het zo dat ik zelf uit alem kom en ook erg geinterreseert ben in de oorlog
Ik heb zelf ook kaarten van dit gebied en weet er erg veel van
Meschien kan ik je helpen
Laat maar weten of je dit wilt
Mvg Bastiaan
DarkEagle
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:21

Re: Duitse ingetekende stafkaart

Bericht door DarkEagle »

Hey,

Ik woon in Wijk bij Duurstede. Is het mogelijk dat je een scan maakt van mijn omgeving?. Dan zal ik eens onderzoek doen onder de oudere hier wat er heeft gestaan.
Heb contacten met veel mensen uit de oorlog hier uit de omgeving.

Ik hoor het wel.

groeten DE
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse ingetekende stafkaart

Bericht door Kugelblitz »

Nico Roelofs is niet meer echt actief op dit forum, dus het is maar de vraag of je een (snelle) reactie krijgt...
Toch bedankt voor je inzet! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Duitse ingetekende stafkaart

Bericht door Nico Roelofs »

Zo af en toe komt Nico nog even langs zoals nu en toevallig zag ik dit topic.

@ DarkEagle, bedankt voor het aanbod om onderzoek te willen doen. Maar ik verstrek geen scan's of kopieën van deze of andere kaarten meer, in ieder geval niet aan mensen die (nog) niet ken. Heb dat in het verleden wel gedaan en dan wordt ook beloofd dat ze onderzoek doen maar uiteindelijk krijg je nooit meer wat te horen.
Plaats reactie