Waarde zeltbahn items...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
SiNiStEr
Lid

Waarde zeltbahn items...

Bericht door SiNiStEr »

Wat is dit zo ongeveer waard? :?

Afbeelding

Afbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

5 à 6EUR (omdat dit Zwitsers is).
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hahah ik had deze (eerst) nog bijna gekocht op de beurs ook! hij leek me correct gestempeld etc, zag ik gelukkig optijd het plusje staan :lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

dies idd nix waard ofja bijna niks...
toch triest dat het vaak word verkocht als orgineele duitse tent
stokken :(
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Owkay, das balen, toen ik het hier vroeg had ik mijn bod al ingestuurd. Het bieden voor het artikel is al afgelopen dus ik kon mijn bod niet meer verwijderen, en ben dus de winnaar voor dit object. Maar gelukkig hoef ik het niet te kopen, want hij heeft het aangeboden als zijnde Wehrmacht tentstokken. Dit is dus niet waar, dus is er automatisch geen sprake van wilsovereenstemming.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Waar heb je het gekocht dan? eBay of Marktplaats of...?
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ebay, dus dat kan wel wat problemen gaan opleveren, maar er is sprake van dwaling, dus in dat geval ben ik niet verplicht tot aankoop gelukkig. Ik heb de verkoper inmiddels al gemaild om zijn begrip voor de situatie te vragen. :|
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Volgens mij ben je bij eBay altijd verplicht om te betalen omdat je vragen over artikelen altijd vóór de sluiting van de veiling moet melden. Het komt dan op de geschillen pagina van je my ebay account te staan. Daarop kan je reageren van: verkoper verkocht onjuist materiaal etc etc.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Jah, das waar, maar ik had geen vraag, ik ging er gewoon vanuit dat het een Wehrmacht item was, omdat dat in de advertentie stond. Dit was dus duidelijk niet het geval, dus in feite was het bedrog van die jongen/man.
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Your bid is a contract!

Daarom moet je eerst checken wat je gaat kopen...

Denk niet dat je veel verder komt als je nu negative feedback gaat geven enzo... vinden ze meestal niet zo leuk.

Waar komt het vandaan? Nederland? of het buitenland?

SAnder
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Het komt uit het buitenland, en inderdaad je hebt gelijk. :( Ik had eerst beter moeten kijken. Ik ben soms gewoon te enthousiast en dat doet me in dit geval de das om. Ik kan alleen hopen dat die jongen/man het goed vind dat ik van de koop afzie. Hij vind het ook vervelend van de situatie en hij snapt het probleem, dus hij heeft al voorgesteld de prijs te halveren, maar de prijs van het product is mijn probleem niet zo, het is meer de verzendkosten. Die zijn 17 EUR. en dus onbenullig hoog. En ik als arme student heb al niet al te veel te besteden, en met de koop van een nette Duitse M42 in het vooruitzicht kan ik dat er dus niet bijgebruiken voor een in feite dus 'nutteloos' item. Maargoed ik zal er met de jongen/man maar uit moeten komen. :cry: Bedankt in ieder geval allemaal voor jullie reacties.

(P.S. ik was zo wie so niet van plan diegene een negatieve feedback te geven. Dat heeft de man/jongen niet verdient, hij doet ten slotte niks verkeerd.)
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

Ik zou het niet betalen klaar. Als in de advertentie staat dat het om een iets origineels gaat van de wehrmacht kan je dat ook verwachten. Als je er voortijdig aan de betaling achter komt dat het dus niet origineel uit die tijd is nou jammer voor hem. Hij zit de boel te verneuken. En wat betreft gezeur van ebay enz. denk niet dat je je daar al te druk om moet maken. De jongen bied iets aan wat die dus eigenlijk niet waar kan maken dus het is zijn fout. De kans is dat die jou slecht feedback geeft maar goed dan zet je er gewoon even uitleg bij en klaar alweer
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Is het een erg hoog bedrag dan wat je kwijtraakt? Trouwens wel erg aardig dat deze verkoper de prijs al wil halveren. Naar mijn idee past dit item toch wel in een envelop? Dat bespaard zeker de helft van de verzendkosten!
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Tex schreef:Ik zou het niet betalen klaar. Als in de advertentie staat dat het om een iets origineels gaat van de wehrmacht kan je dat ook verwachten. Als je er voortijdig aan de betaling achter komt dat het dus niet origineel uit die tijd is nou jammer voor hem. Hij zit de boel te verneuken. En wat betreft gezeur van ebay enz. denk niet dat je je daar al te druk om moet maken. De jongen bied iets aan wat die dus eigenlijk niet waar kan maken dus het is zijn fout. De kans is dat die jou slecht feedback geeft maar goed dan zet je er gewoon even uitleg bij en klaar alweer
Bij een drietal niet betalingen komt er een ban van ebay toch? In principe ga je een koopcontract aan.
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

ja maar ik neem toch aan dat je als verkoper je ook aan bepaalde regels moet houden en denk niet dat als ik zeg ik heb dit en dit te koop en na verzending komt de koper erachter dat het waardeloze rotzooi is dat dat de bedoeling van ebay is. Excuus voor de lange zin.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Plaats reactie