Waarde zeltbahn items...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Ja, maar als je vragen/betwijfelingen hebt kan je dat vragen tijdens de dagen dat de veiling loopt. Als je na de koop twijfeld of iets echt of nep is ben je toch te laat?
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

Denk het niet beter voordat je betaald dan erna. En het is niet zijn fout dat hij er zo laat achter komt het is de fout van de verkoper. Hij bied iets aan wat die niet heeft. Hij is dus degene die de fout maakt. En het moet toch niet zo zijn dat je denkt dat je iets wo2 koopt en het niet blijkt te zijn doordat de verkoper mooie praatjes heeft en dan nog betalen ook zeker. Nou mij niet gezien
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik snap je mening ook wel Tex,alleen zo werkt het niet.
Ebay gaat er niet op letten of een item Orgineel of niet orgineel is.
Dat moet de koper zelf maar uitzoeken............... (Hoe erg het ook is :|)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
gilles
Lid

Bericht door gilles »

IK zou de koper de situatie uitleggen, hem een + feedback geven en een vergoeding van 5€ ofzo.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Haha, hij verkoopt crap, zou ik eerder €5 van hem ontvangen voor de gehele toestand 8)
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

als je er na dit avontuur nog eens naar gaat kijken.. de splinter tasjes zijn altijd na-oorlogs, de echte duitse zijn bruinig van kleur.
(je mag zelf een plaatje opzoeken met google ;))

Edit:
Oh.. bij deze maak ik er even iets anders van omdat ik het niet 100% zeker weet of het ook IN de oorlog is gebruikt door wie dan ook, splinter is altijd NIET-duits ;)
Laatst gewijzigd door Devilmorfose op 21 nov 2004, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Jah, zoals ik al eerder zei, ik was te enthousiast en vandaar dat ik ook te snel geboden heb. De verkoper zei ook al wel dat als ik op zijn site had gekeken, die naast zijn naam stond dat ik dan ook wel had kunnen zien dat het om reenactment spul gaat wat het verkoopt(spul dat gelijk is aan Duits, maar van een ander leger is, oftewel ideaal voor reenactment).
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

Ja dus nu is het jou schuld??? Denk ik toch heel anders over. De beschrijving die erbij stond stond daar ook maar iets in dat je kon zien dat het naoorlogs militaria was? Zo niet denk ik toch dat het zijn schuld is als er in de ad. alleen maar info staat mooie praatjes enz. over oorlogs materiaal dan mag ej dat ook verwachten. Blijkt het nog voordat je betaald dat het na oorlogs is, sorry maar ik hoef het niet. Als die gaat zeuren zeg je toch gewoon dat die zijn toelichting bij de advertentie maar wat beter had moeten invullen
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

SiNiStEr schreef:Jah, zoals ik al eerder zei, ik was te enthousiast en vandaar dat ik ook te snel geboden heb. De verkoper zei ook al wel dat als ik op zijn site had gekeken, die naast zijn naam stond dat ik dan ook wel had kunnen zien dat het om reenactment spul gaat wat het verkoopt(spul dat gelijk is aan Duits, maar van een ander leger is, oftewel ideaal voor reenactment).
Als het reenactment spul is had hij dat in de Ebay omschrijving moeten zetten. Nu is het minimaal al misleiding van de verkoper. Jij kan dan wel een bod hebben geplaatst, hij is 100% verantwoordelijk voor de tekst van de advertentie op basis waarvan jij je bod plaatst.

Je hebt inderdaad een contract met hem, voor Wehrmacht spullen. Mijns inziens moet je de zaak omdraaien. Laat hij maar ECHTE wehrmacht zaken leveren voor de prijs die jij hebt geboden, dat geeft hij immers aan in zijn advertentie.

Ik zou zeker niet betalen. Ben je de enige die heeft geboden? Dan moet hij zeker niet zeuren.

Trouwens, ik heb in het verleden ook wel eens bij Ebay mensen aangemeldt die fake-horloges ed voor echt verkopen, ze doen daar dus echt geen zak aan. Nou ja, in dat geval dan.

Het blijft dus oppassen en bij twijfel niet bieden.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Jah das waar, maargoed ik probeer het gewoon nog een keer bij hem, ik stuur hem nog een mailtje waarin ik hem vertel dat het me niet gaat om de kosten van het item, maar om de verzendkosten(17 EUR), en dan zullen we het wel zien. Hier is trouwens de omschrijving die hij bij het item had geplaatsd:

Zeltbesteck, passend zu den Zeltplanen der ehemaligen Wehrmacht.

Es beinhaltet neben der im Tarnmuster der WH gefertigten Tasche 3 Stangen, sowie 3 Häringe.

Gestempelt "A.S.L. 39"

En dat was het, en de naam van het item was:
Wehrmacht Zeltbesteck Zeltbahn 2. WK

En vooral dat WK(Welt-Krieg) op het einde vind ik zeer misleidend. Maargoed we zullen wel zien wat eruit komt.
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

SiNiStEr schreef:Jah das waar, maargoed ik probeer het gewoon nog een keer bij hem, ik stuur hem nog een mailtje waarin ik hem vertel dat het me niet gaat om de kosten van het item, maar om de verzendkosten(17 EUR), en dan zullen we het wel zien. Hier is trouwens de omschrijving die hij bij het item had geplaatsd:

Zeltbesteck, passend zu den Zeltplanen der ehemaligen Wehrmacht.

Es beinhaltet neben der im Tarnmuster der WH gefertigten Tasche 3 Stangen, sowie 3 Häringe.

Gestempelt "A.S.L. 39"

En dat was het, en de naam van het item was:
Wehrmacht Zeltbesteck Zeltbahn 2. WK

En vooral dat WK(Welt-Krieg) op het einde vind ik zeer misleidend. Maargoed we zullen wel zien wat eruit komt.
17 euro? is het zo zwaar dan?
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Jah vond ik ook al apart, maar volgens hem waren dat de verzendkosten. Volgens mij heeft hij het dan ook over een verzekerd pakketje, en daarnaast is de Duitse post een van de duurste postdiensten van Europa.
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

SiNiStEr schreef:Jah vond ik ook al apart, maar volgens hem waren dat de verzendkosten. Volgens mij heeft hij het dan ook over een verzekerd pakketje, en daarnaast is de Duitse post een van de duurste postdiensten van Europa.
Ja, als hij het verzekerd verstuurd kan dat wel. Kost alleen wel wat geld dan. Ik heb dat ook zo vaak joh, koop ik een boek in Duitsland voor 3 euro, zijn de verzendkosten 8 ofzo. Meer dan het hele boek!
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

klopt inderdaad, de verzendkosten zijn verschikkelijk hoog daar.
Plaats reactie