Hulp gezocht bij het identificeren van een abzeichen/speld

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Hulp gezocht bij het identificeren van een abzeichen/speld

Bericht door Mooyman »

Zoals de kop van deze thread al zegt, wie kan mij helpen met dit voor mij onbekende abzeichen.
Daar ik niet beschik over een digitale camera kan ik helaas geen foto tonen mar alleen een omschrijving.
Misschien dat een mede verzamelaar het toch aan de hand van deze omschrijving kan herkennen en mij kan vertellen wat voor abzeichen het is.
Het steld voor een stel vleugels met door het midden een propeller en daar weer voor een emaille hakenkruis met daar om heen een rode emaille cirkel.
Het gaat dus om een klein abzeichen met een speld achterop het abzeichen en is voorzien van een hersteller en Ges. Gesch gestempeld.
Het abzeichen/insigne stat afgebeeld in het boek Nazi Emblemen van E.W.W Fowler op blz 47 en dan gaat het om het abzeichen/insigne rechts boven van de afgebeelde abzeichen/insignes, maar helaas staat er geen omschrijving bij.
De enigste info die ik hier over heb is dat het mogelijk om een soort van SA "flieger abzeichen" zou gaan?.
Wie kan me hier mee verder helpen, bij voorbaat dank.
Collector of uniforms of the enemy
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

kun je mischien een tekenig maken bij paint? Ik heb al even in Giel zijn Detlev guild geken en tot nu toe niks gevonden :D

tekenen maar!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:kun je mischien een tekenig maken bij paint? Ik heb al even in Giel zijn Detlev guild geken en tot nu toe niks gevonden :D

tekenen maar!
Hallo Sander,

Nee kon hem zelf ook al niet vinden in de Niemann catalogus waarvan ik zelf de oude versie nog heb, en mijn tekenkunsten zijn nu niet bepaald om naar huis te schrijven :wink: :).
Misschien heeft nog iemand het boek Nazi Emblemen zodat die mogelijk een scan kan/wil maken van de foto op blz 47?.
Bij voorbat dank.
Collector of uniforms of the enemy
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

je kan toch proberen :(
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:je kan toch proberen :(

Dat loopt op niets uit en brengt waarschijnlijk alleen maar meer verwarring :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hier een afbeelding uit een andere thread van de Engelse versie van het boek waarin de speld/abzeichen afgebeeld staat op blz 47 van de Nederlandse versie.

Afbeelding

Misschien dat er nog iemand is die in het bezit van het boek is en een scan wil plaatsen van de foto op blz 47.
Bij voorbaat dank.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik ben er vrij zeker van dat het hier gaat om een Deutscher Luftsportsverband speldje, heb ik kortgeleden nog ergens gezien.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

antwerpx schreef:Ik ben er vrij zeker van dat het hier gaat om een Deutscher Luftsportsverband speldje, heb ik kortgeleden nog ergens gezien.
Hier kon je wel eens gelijk in hebben Peter daar er op de achterzijde ook de letters DLV staan.
Heb je mogelijk een link naar een voorbeeld van zo'n speld/abzeichen en kan je mogelijk iets over een eventuele waarde vertellen?.

Bij voorbaat dank,
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Deze? Ik heb geen scanner, Ik heb maar ff een foto genomen.

Afbeelding
CAN DO
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Heb hier zelf al een link naar een schirmmutze embleem wat precies het zelfde is als mijn abzeichen, het enigste verschil is dat deze cap insignia waarschijnlijk groter zal zijn en er aan mijn abzeichen een bevestiging speld zit.
Volgende vraag is dan wat de mogelijke waarde is daar ik dit abzeichen te koop/ruil aan ga bieden.


http://www.germanmilitaria.com/Politica ... 27150.html
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

seabee schreef:Deze? Ik heb geen scanner, Ik heb maar ff een foto genomen.
Bedankt Seabee,

Het gaat dus om het abzeichen rechts boven afgebeeld op deze foto.
Collector of uniforms of the enemy
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

mooi speldje meindert
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:mooi speldje meindert
Dank je Sander maar het behoord niet tot mijn verzamelgebied, vandaar dat ik het ook te koop/ruil aan wil bieden.
Heb nog een link naar een advertentie gevonden waar ze een beschadigt exemplaar aanbieden.


http://www.dasreich.co.uk/en087_dlv_1094.htm
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het is idd DLV, pre NSFk,

Mooi speldje!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Roel R. schreef:Het is idd DLV, pre NSFk,

Mooi speldje!
Hallo Roel,

Dank je, maar zoals gezegd doe ik hem van de hand, dus mocht je er interesse in hebben laat het maar weten Roel.
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie