Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nee wat Jeroen2 zegt klopt. De SS is bij bij de opkomst van het fasisme in Duitsland(voorafgaand aan ww2) opgericht en het gevreesde totenkopf-regiment was daar een onderdeel van.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Volgen mij hadden de huzaren in ww1 wel een doodshoofd als symbool maar die ziet er heel anders uit dan het ss symbool. En op de foto is een ss doodshoofd te zien.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
In wo1 sprak men al over de Totenkopf-divisie, dit waren de gevreesde "Totenkopfhusaren" die ook van de partij waren in Belgie maar hun totenkopfen zien er héél anders uit.
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
had ik gedaan, maar toen kreeg ik 'de pagina kan niet worden weergegeven'...k ben niet lui hoor
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Het gaat hier niet om een vroege panzer totenkopf maar wel degelijk om een exemplaar van de SS.
Maar van af deze foto is het onmogelijk te zeggen of het om een kopie of origineel gaat.
Hier een voorbeeld van beide besproken totenkopfen.