Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hier het nieuwe topic over de m35 en m40 helmen, of die een decal MOETEN hebben, zoals ik al eerder vermeld, vind ik dit onzin, wat vinden jullie ervan?
Ik zou ook liever helmen met decals willen hebben, maar ik vind het onzin als je een mooie M35/M40 helm hebt zonder decals, dat je dan een andere zou kopen die misschien wel een paar honderd euro duurder is.
Ik heb zojuist geinformeerd en het bleek dat er op de markt zeker m40 waren ZONDER decal.
de m35 heeft eerst altijd een decal gehad maar dat is later veranderd (1943, toen kwam een nieuwe order dat ze eraf moesten), maar het was onduidelijk of er op de markt m35 zijn gekomen die ze de decals ervanaf hadden gehaald of een nieuwe productie.
dus........
pjupie schreef:Ik heb zojuist geinformeerd en het bleek dat er op de markt zeker m40 waren ZONDER decal.
de m35 heeft eerst altijd een decal gehad maar dat is later veranderd (1943, toen kwam een nieuwe order dat ze eraf moesten), maar het was onduidelijk of er op de markt m35 zijn gekomen die ze de decals ervanaf hadden gehaald of een nieuwe productie.
dus........
nee dat was juist in 1940, (driekleur, of SS swas) anders zou niemand hier een helm hebben met een decal
Als ik mij niet vergis werden op de M42 toch nog wel 1 decal SS geplaatst? Althans, dit is mij ooit verteld. Meest voorkomend is dat hier geen plaatjes op werden gedaan. Kan iemand mij hier nadere uitleg voor geven?
pjupie schreef:hier het nieuwe topic over de m35 en m40 helmen, of die een decal MOETEN hebben, zoals ik al eerder vermeld, vind ik dit onzin, wat vinden jullie ervan?
Nick
De stelling dat de M35 en M40 stahlhelm van een decal voorzien MOETEN zijn is natuurlijk je reinste onzin daar er verschillende voorbeelden van zijn waar bij het niet zo is.
Ja dat zei ik ook al, echt niet ELKE m35 en m40 helmen MOETEN een decal hebben. De m35 had het dan op het begin wel, maar later er toch afgehaald, en de m40 is 100% zeker dat die geproduceerd zijn ZONDER decal.