Opgepast Namaak van Duitse helmen
-
- Lid
- Contacteer:
Het is louter een kwestie van "hoe" interpreteren van -namaak- en -gerestaureerd- naar mijn mening, en zoals Marc zegt worden ze aangeboden als gerestaureerd. Als men dit niet deed mag je gerust spreken over oplichterij en fake.
Jr.
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
ZENA
-
- Lid
juist Jr. als ze nu geen originele shells zouden gebruiken maar echt fake / namaak / repro zou ik zeggen van opgepast namaak van duitse helmen
nu zou ik zeggen verzamelaars let op originele shells herspoten en opnieuw voorzien van de nodige decals....
aangezien het een originele shell is blijft het een originele helm hoor jongens alleen is deze hersteld en gerestaureerd zodat hij er terug uitziet als een originele helm van toen
nu zou ik zeggen verzamelaars let op originele shells herspoten en opnieuw voorzien van de nodige decals....
aangezien het een originele shell is blijft het een originele helm hoor jongens alleen is deze hersteld en gerestaureerd zodat hij er terug uitziet als een originele helm van toen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
19900519
- Peter M
- Lid
Echt als 100% origineel beschouw ik het niet, maar de kale pot zélf wordt niet meteen namaak door een nieuwe laag verfaangezien het een originele shell is blijft het een originele helm hoor jongens alleen is deze hersteld en gerestaureerd zodat hij er terug uitziet als een originele helm van toen
En ik ga volleidg akkoord met jr., ze worden aangeboden als repro, echt héél veel moeite om ze er écht (+60 jaar oud) uit te doen zien is er niet gedaan....niet echt de moeite om voor op te passen/ om je druk in te maken.
- jeroen1944
- Lid
Dan moet je maar eens goed lezen of ze niet oud gemaakt worden!!antwerpx schreef:Echt als 100% origineel beschouw ik het niet, maar de kale pot zélf wordt niet meteen namaak door een nieuwe laag verfaangezien het een originele shell is blijft het een originele helm hoor jongens alleen is deze hersteld en gerestaureerd zodat hij er terug uitziet als een originele helm van toen
En ik ga volleidg akkoord met jr., ze worden aangeboden als repro, echt héél veel moeite om ze er écht (+60 jaar oud) uit te doen zien is er niet gedaan....niet echt de moeite om voor op te passen/ om je druk in te maken.
Maar goed, blijft een originele shell!!!
-
- Lid
- Contacteer:
Neen, Jeroen, je interpreteert Peter's mening anders. Daar heeft men een "beetje" moeite gedaan. Maar niet de moeite van de helmen in de grond te steken en er wat bijtend zuur op te gooien.
Jr.
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
ZENA
ZENA
- jeroen1944
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Ik kan me hier niet echt aan storen. De helmen zien er voor de restauratie niet uit en erna echt super. Ik zal misschien zelf ook ooit nog wel zo'n helm kopen. Maargoed ik zie wel net als vele anderen het gevaar dat deze helmen zo goed zijn nagemaakt dat ze niet meer van echt te onderscheiden zijn. En daarnaast zullen er inderdaad mensen zijn die er misbruik van maken om zo'n helm als echt te verkopen.
Als dat lukt is het een compliment voor de restaurateur en een enorme teleurstelling in zekere zin voor de koper.
Als dat lukt is het een compliment voor de restaurateur en een enorme teleurstelling in zekere zin voor de koper.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
-
- Lid
Mensen luister nu is een keertje....
Het zijn ORIGINELE helmen die gerestaureerd zijn wat het nog steeds een ORIGINELE helm laat zijn. alleen zijn ze opnieuw geverfd en voorzien van nieuwe decals....
het is dus nog steeds een originele helm met nieuwe verf en decals en mogelijk andere nieuwe onderdelen om hem terug in zijn ORIGINELE staat te brengen zoals ze er 60 jaar geleden tijdens de oorlog uitzagen....
dus wanneer hem hem verkoopt als ORIGINELE helm liegt men niet het is de originele shell. ik heb hun pagina gezien en er staat bij wat er gebeurd zoals nieuwe verf en decals en eventuele andere nieuwe onderdelen zoals binnenwerken en dergelijke maar de shell blijft origineel.
het zijn gerestaureerde helmen geen fake helmen geen repro helmen maar originele helmen die gerestaureerd zijn.
Iedere verzamelaar heeft zo zijn eigen manier van verzamelen en van samenstellen.
je hebt de verzamelaars die bepaalde dingen alleen verzamelen zoals helmen, uitrusting, of bewapening of maakt niet uit dan heb je verzamelaars die graag een pop samenstellen zodat hij het uitzicht krijgt van een soldaat die toen vocht tijdens WOII dat is onmogelijk wanneer hij uitrusting en kleding aan heeft die uiteenvalt of totaal kapotgeschoten is of helmen of dergelijke dingen die verroest zijn of soms doorgeroest is.
Laat iedereen in zijn waarde en zeg het zoals het is. Mensen afkraken die reprohelmen doen of originele shells restaureren is toch helemaal niet nodig.
de tijden zijn serieus duurder geworden 20 jaar geleden gooiden ze het amerikaans materiaal naar je hoofd nu zijn het dure dingen waar je soms tot 2000 euro moet gaan voor een helm.
Duits is zowiezo al duur.
Er zullen altijd zielige mensen zijn die zulke dingen proberen om echt ontzettend veel geld te verdienen aan reprohelmen en die als origineel proberen te verkopen maar dat men gerestaureerde helmen onder die categorie gaat laten vallen vind ik overdreven...
Veroordeel de mensen die reprohelmen als origineel gaan verkopen maar dat zijn kleine mensen die hier hun geld uit willen slaan niet de mensen die reprohelmen zo maken dat ze op de originele helmen gaan lijken want de meeste daarvan maken hun helmen voor gebruik bij re-enactment op aanvraag van de persoon die ze wil kopen met de nodige decals en markeringen die de klant vraagt...
Denk af en toe is eerst na voordat men mensen gaat zwartmaken en dingen gaat zeggen als die verkoopt fake helmen
Het zijn ORIGINELE helmen die gerestaureerd zijn wat het nog steeds een ORIGINELE helm laat zijn. alleen zijn ze opnieuw geverfd en voorzien van nieuwe decals....
het is dus nog steeds een originele helm met nieuwe verf en decals en mogelijk andere nieuwe onderdelen om hem terug in zijn ORIGINELE staat te brengen zoals ze er 60 jaar geleden tijdens de oorlog uitzagen....
dus wanneer hem hem verkoopt als ORIGINELE helm liegt men niet het is de originele shell. ik heb hun pagina gezien en er staat bij wat er gebeurd zoals nieuwe verf en decals en eventuele andere nieuwe onderdelen zoals binnenwerken en dergelijke maar de shell blijft origineel.
het zijn gerestaureerde helmen geen fake helmen geen repro helmen maar originele helmen die gerestaureerd zijn.
Iedere verzamelaar heeft zo zijn eigen manier van verzamelen en van samenstellen.
je hebt de verzamelaars die bepaalde dingen alleen verzamelen zoals helmen, uitrusting, of bewapening of maakt niet uit dan heb je verzamelaars die graag een pop samenstellen zodat hij het uitzicht krijgt van een soldaat die toen vocht tijdens WOII dat is onmogelijk wanneer hij uitrusting en kleding aan heeft die uiteenvalt of totaal kapotgeschoten is of helmen of dergelijke dingen die verroest zijn of soms doorgeroest is.
Laat iedereen in zijn waarde en zeg het zoals het is. Mensen afkraken die reprohelmen doen of originele shells restaureren is toch helemaal niet nodig.
de tijden zijn serieus duurder geworden 20 jaar geleden gooiden ze het amerikaans materiaal naar je hoofd nu zijn het dure dingen waar je soms tot 2000 euro moet gaan voor een helm.
Duits is zowiezo al duur.
Er zullen altijd zielige mensen zijn die zulke dingen proberen om echt ontzettend veel geld te verdienen aan reprohelmen en die als origineel proberen te verkopen maar dat men gerestaureerde helmen onder die categorie gaat laten vallen vind ik overdreven...
Veroordeel de mensen die reprohelmen als origineel gaan verkopen maar dat zijn kleine mensen die hier hun geld uit willen slaan niet de mensen die reprohelmen zo maken dat ze op de originele helmen gaan lijken want de meeste daarvan maken hun helmen voor gebruik bij re-enactment op aanvraag van de persoon die ze wil kopen met de nodige decals en markeringen die de klant vraagt...
Denk af en toe is eerst na voordat men mensen gaat zwartmaken en dingen gaat zeggen als die verkoopt fake helmen
Private Burges, Marc J
19900519
19900519
- Peter M
- Lid
Dus zijn in jouw ogen volledig origineel helmen (dus: origineel binnenwerk, origenele pot en originele verf) even origineel als helmen met repro binnenwerk en nieuwe verf?Marc 82 Recon schreef:Het zijn ORIGINELE helmen die gerestaureerd zijn wat het nog steeds een ORIGINELE helm laat zijn. alleen zijn ze opnieuw geverfd en voorzien van nieuwe decals....
Kan je volgens jou evenveel vragen voor een gerestaureerde helm als voor een voleldig originele helm?Er zullen altijd zielige mensen zijn die zulke dingen proberen om echt ontzettend veel geld te verdienen aan reprohelmen en die als origineel proberen te verkopen maar dat men gerestaureerde helmen onder die categorie gaat laten vallen vind ik overdreven...
-
- Lid
antwerpx
er zit een verschil tussen een originele helm en een gerestaureerde helm
wanneer de helm gerestaureerd is met een origineel binnenwerk en ander origineel materiaal maar hij is herschilderd zeg ik JA het is een originele helm gerestaureerd met origineel materiaal
wanneer de helm reprodingen bevat zeg ik het is een gerestaureerde helm met originele shell maar repro materiaal is aanwezig
en nee men kan niet evenveel vragen voor deze twee helmen.
het is wat de gek er voor wil geven...
wanneer de helm gerestaureerd is met een origineel binnenwerk en ander origineel materiaal maar hij is herschilderd zeg ik JA het is een originele helm gerestaureerd met origineel materiaal
wanneer de helm reprodingen bevat zeg ik het is een gerestaureerde helm met originele shell maar repro materiaal is aanwezig
Private Burges, Marc J
19900519
19900519
- Peter M
- Lid
In dat geval ga ik akkoord met je vorige postMarc 82 Recon schreef:

-
- Lid
- magicdutchmen
- Lid
- Contacteer:
Re: Opgepast Namaak van Duitse helmen
Om even deze oude discussie boven water te halen. Ik heb het dus niet op restauratie van een pot. Dat is mijn mening. Reenactment en repro heb ik geen problemen mee. Niet iedereen kan origineel betalen of wil zich wagen aan de vele valkuilen die de hobby kent.
~Reinout
~Reinout
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
-
- Lid