Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
antwerpx schreef:Zeer mooie aanwinst, is het verhaal achter dit stuk bekend?
Neen, deze kwam van een Brusselse wapenhandelaar in een collectie van een kameraad terecht en hij verkocht die nu aan mij.....
Waarschijnlijk nooit uitgereikt en misschien jarenlang in stock gezeten....
Misschien is'm ooit her'blauwd', maar er zijn verschillende meningen over...... maakt voor mij niet uit; ik heb het altijd een prachtig stukje mechanica gevonden...., een pistool met Double Action in die tijd!!
Een pistool, P38, 9mm, gemaakt bij Spreewerke (de andere fabrikanten waren Mauser en Walther.
Deze heeft de code CVQ en nummer Bxxxx waaruit je afleidt dat het een heel laat-oorlogse productie is (Spreewerke markeerde geen bouwjaar). De productiedatum ligt ruw geschat op Februari-Maart 1945.....
Op vergunning!!
Enjoy,
Johan
prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en heel stoer die vergunning
Een pistool, P38, 9mm, gemaakt bij Spreewerke (de andere fabrikanten waren Mauser en Walther.
Deze heeft de code CVQ en nummer Bxxxx waaruit je afleidt dat het een heel laat-oorlogse productie is (Spreewerke markeerde geen bouwjaar). De productiedatum ligt ruw geschat op Februari-Maart 1945.....
Zie de artikels op http://www.wo2.nl (wereldoorlog - collaboratie - 'Reimond tollenaere' en 'VNV'), daar staat wel iets aan info in over het Vlaams Legioen.
nee dat bedoel ik niet echt. Ik heb zelf ook zo'n soort papier maar daar staat alleen maar vrijwilligers legioen op verder niets. Op die van Jeroen staat waffen ss etc. Nu was mijn vraag hoort dat vrijwilligers legioen bij de ss of is het iets totaal anders.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!