Wat kost een Duitse Wo2 parachute?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Wat kost een Duitse Wo2 parachute?

Bericht door Jelle H. »

"Sitzfallschirm
Geral-Nr 10-2k-1
Anforderzeichen Fl 30246
Werk-Nr 2050767"

http://img46.exs.cx/img46/2939/o12mv.jpg
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

1200 - 1500 EUR?
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

zeer veel daar ben ik zeker van!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Devilmorfose schreef:1200 - 1500 EUR?
Ik ben bang dat de daadwerkelijke prijs van een dergelijk item deze schatting vele malen zal overtreffen daar alleen al een paar originele fallschirmjäger schoenen/laarzen al zo'n 2000 euro moeten kosten.
Ik wil me dan ook niet laten verleiden tot het doen van een schatting van een prijs voor een dergelijk item als zit.
Ook omdat ik weinig tot geen kennis van zaken heb omtrent Duitse fallschirmjäger verzamel items.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik zal jullie eens wat vertellen, deze chute is voor $256 weggegaan.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Tweehonderdzesenvijftig dollar, he!??
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

wowh, zot man, jij hebt hem toch :P
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Mooyman schreef:Ook omdat ik weinig tot geen kennis van zaken heb omtrent Duitse fallschirmjäger verzamel items.
Volgens mij is het een Pilootparachute en geen Fallschirmjäger item....
Maar ook dan is 256 geen geld....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

johan willaert schreef:
Mooyman schreef:Ook omdat ik weinig tot geen kennis van zaken heb omtrent Duitse fallschirmjäger verzamel items.
Volgens mij is het een Pilootparachute en geen Fallschirmjäger item....
Maar ook dan is 256 geen geld....

Johan
Bedankt voor die info Johan, ik zei al dat ik van fallschirmjäger items weinig tot geen kaas heb gegeten :lol: .

Ja 256 dollar, 194 euro, lijkt me geen geld ook al gaat het zoals Johan zei om een pilootparachute.
Dan heb jij hem toch zeker wel gekocht Jelle :roll: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Nou weet je.. Duits spul is niet mijn verzamelgebied maar ik ben altijd wel opzoek naar koopjes..

Zo kwam ik deze chute tegen waar nog bijna niemand op geboden had.. Ik denk, hey dat kan wel een koopje worden! Maar ik heb geen verstand van chutes dus had hier ff een draadje geopend.

Jullie reacties kwamen jammergenoeg te laat, de auction was al geeindigd. Ik neem jullie niks kwalijk hoor!! Mijn fout, ik was te laat.

Ik heb 'm dus niet gekocht omdat ik niet zeker wist dat dit WO2 was.
Laatst gewijzigd door Jelle H. op 07 jan 2005, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ja beetje dom van mij he? om dat ding niet te kopen.

Maar ik kan NIET zomaar, zonder onderzoek te doen, iets kopen!! Ook al is het maar iets van 20 euro bij wijze van spreken.

Deze eigenschap van mij heeft zijn voordelen maar zo ook zijn nadelen.. Ach ja, volgende keer beter.

Nog bedankt voor de reacties!
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jelle H. schreef:Ja beetje dom van mij he? om dat ding niet te kopen.

Maar ik kan NIET zomaar, zonder onderzoek te doen, iets kopen!! Ook al is het maar iets van 20 euro bij wijze van spreken.

Deze eigenschap van mij heeft zijn voordelen maar zo ook zijn nadelen.. Ach ja, volgende keer beter.

Nog bedankt voor de reacties!
Ik vind dat niet dom. Je kan beter eerst onderzoek doen naar de spullen dat je zeker weet dat je iets orgineels hebt.

Natuurlijk moet je soms een risco nemen. Maar zodra het gaat om grote bedragen kun je beter eerst zorgen dat je voldoende kennis hebt van het item. Zou zonde zijn als je voor veel geld troep koopt.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ja Nico, zo denk ik ook. Er gaat tegenwoordig een hoop repro shit rond en na-oorlogs spul wordt verkocht onder het mom van 'WW2 era'.

Als je ook ziet wat mensen bieden voor repro m3 messen omdat ze nep niet van echt kunnen onderscheiden.

Zo zag ik een aantal dagen geleden een nep m3 op ebay; hoogste bod 165 dollar!
Ik heb alle bieders en de verkoper een mail gestuurd met de melding dat dit niet een echte M3 was.. hehe.. ;)
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jelle H. schreef:Ja beetje dom van mij he? om dat ding niet te kopen.

Maar ik kan NIET zomaar, zonder onderzoek te doen, iets kopen!! Ook al is het maar iets van 20 euro bij wijze van spreken.

Deze eigenschap van mij heeft zijn voordelen maar zo ook zijn nadelen.. Ach ja, volgende keer beter.

Nog bedankt voor de reacties!
Soms moet je risico's nemen, al is het natuurlijk nooit onverstandig om eerst even wat navraag te doen alvorens een voor jou onbekend item aan te kopen.
En dom is dat in zijn geheel niet, het overkomt iedereen.
Zo kan ik je vertellen dat ik een aantal jaren geleden eens een WO1 bajonet, zo een met een zaagrug en in leder schede met ijzer beslag, op een rommelmarkt op de grote markt in Groningen heb laten liggen voor de prijs van 15 euro.
Ooit had iemand mij, als Duits WO2 verzamelaar, verteld dat spullen uit WO1 weinig tot niets waard bleken te zijn.
Met dat in mijn achterhoofd heb ik indertijd de bajonet laten liggen, iets waarvoor ik een dag later zo'n beetje al mijn haren uit mijn hoofd getrokken heb.
Het zat me toch niet lekker en meende het "ding" eens ergens in een van mij boeken te hebben zien staan.
Daarin stond dat het, mede door zijn leder schede, om een tamelijk zeldzaam M98/05 n.A. Säge bajonet :bonk:.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Jaja.. Nu komen de verhalen naar boven!

'Gemiste kansen' is trouwens een mooi onderwerp voor op het forum! Ben erg benieuwd naar meer van dit soort verhalen..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Plaats reactie