Mauser vz 24

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

http://www.hesvanzweeden.nl

Hij/zij hebben er enkele te koop. :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

er staan er 2 , 1 voor 500 euro en een onklaargemaakte voor 300 euro
niet echt goedkoop he :)
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Nee, goedkoop is anders.... maar we hebben nu eenmaal een dure hobby :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

mja als Thijs er 1 kan kopen voor 125 euro :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jeroen2 schreef:mja als Thijs er 1 kan kopen voor 125 euro :)
Dan heeft Thijs een koopje. Die persoon die hem verkoopt zal er dan ook wel geen verstand van hebben. :P
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Nico Roelofs schreef:
Jeroen2 schreef:mja als Thijs er 1 kan kopen voor 125 euro :)
Dan heeft Thijs een koopje. Die persoon die hem verkoopt zal er dan ook wel geen verstand van hebben. :P
Dat denk ik dus ook, 125 Euro is erg goedkoop voor een dergelijk wapen.
Daar is 'ie weer!
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Nu nog mogen van mijn ouders!
Heeft iemand soms tips hoe ik ze kan overtuigen want zij beschouwen het als "weggesmeten geld" en het zou jammer zijn om dat koopje te laten liggen!!!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Thijs schreef:Nu nog mogen van mijn ouders!
Heeft iemand soms tips hoe ik ze kan overtuigen want zij beschouwen het als "weggesmeten geld" en het zou jammer zijn om dat koopje te laten liggen!!!!!
Als je hem weer verkoopt kun je hem verkopen voor 300 euro. Maak je 175 euro winst. Over een aantal jaar zullen deze ongetwijfeld nog meer waard zijn. Dit is spul dat zijn waarde blijft behouden en in de meeste gevallen zelfs stijgt. Dus geld weg gooien doe je zeker niet.
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Dat weet ik maar mijn ouders....
Maar zal het hun ongetwijfeld zeggen!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Thijs schreef:Dat weet ik maar mijn ouders....
Maar zal het hun ongetwijfeld zeggen!
Zal je een voorbeeld geven van een geallieerd wapen. Toen ik 15/16 was kocht je een Long Branch (Lee Enfield) voor 300 gulden (135 euro). Nu ben ik 20 en koop je hetzelfde wapen voor 250 euro. Dat is een verdubbeling.

En 125 voor een Mauser is echt weinig. Ze doen nu al 300, dat zegt denk ik wel genoeg. Zo'n kans moet je met 2 handen aangrijpen. Let wel op dat het wel echt een Duitse is.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Een VZ24 is inderdaad een Tsjechische mauser en na de annexatie vol op door de Duitsers in gebruik genomen.
Zo zijn er elf complete divisies met dit wapen uitgerust voor de inval in Frankrijk.
Een VZ24 vind je zowel met waffen abname stempels als wel ook zonder daar deze wapens nauwelijks aanpassingen behoefden.
Oorlogse en voor oorlogse wapens zijn duidelijk met een jaartal gestempeld en op die manier dan ook als dusdanig te herkennen.
Ben zelf in het bezit van een deco VZ24 uit 1938 die ik dan weer bij mijn Luftwaffe en dan weer eens bij mijn Kriegsmarine man tentoon stel daar later in de oorlog dergelijke wapens vaak naar de "tweede lijn" diensten gingen.
Een dergelijk wapen kan je dan ook gerust kopen als zeer goed alternatief voor een Duitse mauser daar het prijsverschil toch snel rond de 150 euro zal liggen.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

dus geen jaartal erin, een na-oorlogse. dan ook bij alle wapens? of zijn er uitzonderingen??
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

Mooyman schreef:Een VZ24 is inderdaad een Tsjechische mauser en na de annexatie vol op door de Duitsers in gebruik genomen.
Zo zijn er elf complete divisies met dit wapen uitgerust voor de inval in Frankrijk.
Een VZ24 vind je zowel met waffen abname stempels als wel ook zonder daar deze wapens nauwelijks aanpassingen behoefden.
Oorlogse en voor oorlogse wapens zijn duidelijk met een jaartal gestempeld en op die manier dan ook als dusdanig te herkennen.
Ben zelf in het bezit van een deco VZ24 uit 1938 die ik dan weer bij mijn Luftwaffe en dan weer eens bij mijn Kriegsmarine man tentoon stel daar later in de oorlog dergelijke wapens vaak naar de "tweede lijn" diensten gingen.
Een dergelijk wapen kan je dan ook gerust kopen als zeer goed alternatief voor een Duitse mauser daar het prijsverschil toch snel rond de 150 euro zal liggen.
Copy + Paste ;)
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ik heb zelf een Yoego mauser gehad, die ik 12 jaar terug voor 175 gulden kocht, heb hem voor 200 euro vorig jaar verkocht. Meer als 125% winst!!
Plaats reactie