Mauser vz 24
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Als je hem weer verkoopt kun je hem verkopen voor 300 euro. Maak je 175 euro winst. Over een aantal jaar zullen deze ongetwijfeld nog meer waard zijn. Dit is spul dat zijn waarde blijft behouden en in de meeste gevallen zelfs stijgt. Dus geld weg gooien doe je zeker niet.Thijs schreef:Nu nog mogen van mijn ouders!
Heeft iemand soms tips hoe ik ze kan overtuigen want zij beschouwen het als "weggesmeten geld" en het zou jammer zijn om dat koopje te laten liggen!!!!!
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Zal je een voorbeeld geven van een geallieerd wapen. Toen ik 15/16 was kocht je een Long Branch (Lee Enfield) voor 300 gulden (135 euro). Nu ben ik 20 en koop je hetzelfde wapen voor 250 euro. Dat is een verdubbeling.Thijs schreef:Dat weet ik maar mijn ouders....
Maar zal het hun ongetwijfeld zeggen!
En 125 voor een Mauser is echt weinig. Ze doen nu al 300, dat zegt denk ik wel genoeg. Zo'n kans moet je met 2 handen aangrijpen. Let wel op dat het wel echt een Duitse is.
- Mooyman
- Lid
Een VZ24 is inderdaad een Tsjechische mauser en na de annexatie vol op door de Duitsers in gebruik genomen.
Zo zijn er elf complete divisies met dit wapen uitgerust voor de inval in Frankrijk.
Een VZ24 vind je zowel met waffen abname stempels als wel ook zonder daar deze wapens nauwelijks aanpassingen behoefden.
Oorlogse en voor oorlogse wapens zijn duidelijk met een jaartal gestempeld en op die manier dan ook als dusdanig te herkennen.
Ben zelf in het bezit van een deco VZ24 uit 1938 die ik dan weer bij mijn Luftwaffe en dan weer eens bij mijn Kriegsmarine man tentoon stel daar later in de oorlog dergelijke wapens vaak naar de "tweede lijn" diensten gingen.
Een dergelijk wapen kan je dan ook gerust kopen als zeer goed alternatief voor een Duitse mauser daar het prijsverschil toch snel rond de 150 euro zal liggen.
Zo zijn er elf complete divisies met dit wapen uitgerust voor de inval in Frankrijk.
Een VZ24 vind je zowel met waffen abname stempels als wel ook zonder daar deze wapens nauwelijks aanpassingen behoefden.
Oorlogse en voor oorlogse wapens zijn duidelijk met een jaartal gestempeld en op die manier dan ook als dusdanig te herkennen.
Ben zelf in het bezit van een deco VZ24 uit 1938 die ik dan weer bij mijn Luftwaffe en dan weer eens bij mijn Kriegsmarine man tentoon stel daar later in de oorlog dergelijke wapens vaak naar de "tweede lijn" diensten gingen.
Een dergelijk wapen kan je dan ook gerust kopen als zeer goed alternatief voor een Duitse mauser daar het prijsverschil toch snel rond de 150 euro zal liggen.
Collector of uniforms of the enemy
- Devilmorfose
- Lid
Copy + PasteMooyman schreef:Een VZ24 is inderdaad een Tsjechische mauser en na de annexatie vol op door de Duitsers in gebruik genomen.
- jeroen1944
- Lid