Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
er staat wel dat die in Groningen geweest is maar denk ook dat het niet een hele kompagnie is geweest. Zullen wel een aantal daarheen zijn gegaan ofzo. Moest ik maar eens gaan uitzoeken hoe dat nou allemaal precies zit
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Ja, ik zie ook Groningen staan.. Maar dat is geen geografische aanduiding. Ik heb nog nooit een plaats zien staan bij dat gedeelte van de wehrpass. Die plaatsen veranderen namelijk erg snel....
hmm misschien omdat die daar als eerste is heen gegaan dat ze het daarom daar hebben neergezet want op die andere pagina zie je ook dat die in Groningen als eerst was en daarna al snel weer ergens anders heen is gegaan
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Er staat dat hij op 15/10/42 begonnen is bij Stammkp. J.E.btl. 154 Groningen. Dit staat voor Stammcompagnie Infanterie Ersatz Batallion 154 Groningen. op 27/10/42 zat hij bij het 2e infanterie ausbildungsbatallion maar dat hoeft dus niet meer in Groningen geweest te zijn.
Ik heb inmiddels ook wat verdere informatie gevonden dat die Infanterie Ersatz Batallion 154 inderdaad in Groningen gelegerd heeft gezeten.
Ziet er allemaal goed uit, alleen het handschrift is iets wat slordig voor die tijd.
Tex schreef:bedankt mooyman zal de site eens bekijken
Ja bekijk de info maar eens die over het Infanterie Ersatz Batallion 154 op deze site te vinden is, er staat inderdaad dat dit bataljon gelegerd geweest is in Groningen.