Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
junior schreef:In de staat zals Bart een 25 à 40 EUR meen ik...
Junior
Darryl schreef:Wat is de waarde van deze helm?
Oke, dan weet ik dat ook weer
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
bartdb4 schreef:kreeg net een bericht van het militairia net dat het van de
SS feld polizei is. PS mijn oom waar ik de helm van heb gerkegen zei
dat hij het binnenwerk eruit had gehaald voor een andere duitse helm
en in dat binnen werk stond volgens hem de naam in geschreven
G PICHLER, SS POLIZEI KORPS DEUTCHSLAND. luftschutz had die dan ook groene kleur helmen??
Wie heeft deze PS geschreven? De verkoper van de helm?
Dit is de goedkoopste verkoop\truc in een pging de helm iets maar waard te laten zijn.
Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van een "SS POLIZEI KORPS DEUTCHSLAND"
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Zoals je ziet zijn er in deze helm gaatjes voor verluchting
Het is dus geen helm die gedragen werd door een militair maar een rode kruis helm M1934 burgertype helm
Het kan dus perfect zijn dat deze door de polizei werd gedragen
bartdb4 schreef:kreeg net een bericht van het militairia net dat het van de
SS feld polizei is. PS mijn oom waar ik de helm van heb gerkegen zei
dat hij het binnenwerk eruit had gehaald voor een andere duitse helm
en in dat binnen werk stond volgens hem de naam in geschreven
G PICHLER, SS POLIZEI KORPS DEUTCHSLAND. luftschutz had die dan ook groene kleur helmen??
Wie heeft deze PS geschreven? De verkoper van de helm?
Dit is de goedkoopste verkoop\truc in een pging de helm iets maar waard te laten zijn.
Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van een "SS POLIZEI KORPS DEUTCHSLAND"
Helemaal gelijk Ernst, het wel bekende broodje aap verhaal.
bartdb4 schreef:nou ja dat weet ik dan ook weer! achja hij vezint wel vaker dingen maar dit wist ik echt niet!
Er worden veel al verhalen bij wel dan niet kopie of originele items verzonnen om het zo doende interessanter te doen lijken.
Mogelijk om een snellere verkoop te forceren, ga dan ook altijd voor het item en niet het “verhaal” er achter daar de mogelijkheid dat men dat heeft verzonnen, mits je natuurlijk zelf de herkomst ven desbetreffende item kent.
er staat wel een stempel onder de verf en de helm was zwart
geweest!!
ik heb ook nog gister van mijn oma een canadese helm (amerikaans model) gekregen hadden de soldaten bij mijn oma late liggen vertelde mijn oma en dat is zeker geen vezonnen verhaal!!
bartdb4 schreef:er staat wel een stempel onder de verf en de helm was zwart
geweest!!
ik heb ook nog gister van mijn oma een canadese helm (amerikaans model) gekregen hadden de soldaten bij mijn oma late liggen vertelde mijn oma en dat is zeker geen vezonnen verhaal!!
De helm(pot) zelf is dan ook wel origineel maar de verf en de naam zijn naar alle waarschijnlijkheid later aangebracht.
Ben zelf geen verzamelaar van Geallieerd spul maar een Canadese helm van het Amerikaanse model klinkt mij helaas ook zeer onwaarschijnlijk in de oren.
Mogelijk dat verzamelaars van Geallieerd materiaal jou hier uitsluitsel over kunnen geven.
geweest!!
Kun je een foto plaatsen van jou Canadese helm? Want de Canadezen hadden geen enkele helm die leek op de Amerikaanse helm.
geweest!!
Kun je een foto plaatsen van jou Canadese helm? Want de Canadezen hadden geen enkele helm die leek op de Amerikaanse helm.
Dat klonk mij ook al zeer onwaarschijnlijk Nico, een foto zou uitkomst kunnen bieden.
Mogelijk dat er een vergissing in het spel is.