Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zie stempel in het blauw op de klep van de extra glazen.
Moet toch wat doen aan dat hoofd! Maar zo "In wear".
Extratje.
Schoonheid zit ik dus óók van binnen.
Familie portret!
Het verhaal achter het object
Dit object heb ik gekregen van een kennis van onze familie, die deze te samen met een britse verbanddoos vol met munitie [onklaar voor de politieagenten onder ons], 2 m28 helmen en nog een ander Duits gasmaskerbus met inhoud [wat reeds verkocht is aan een bevriende verzamelaar]. Dit alles gevonden op [let op] een gemeente dump voor grofvuil [hier kan iedereen zijn ijzer en groot afval kwijt]. Je kan begrijpen dat ik deze man erg dankbaar ben!
Mijnes is ook helemaal compleet, behalve de draagriemen.. zijn die nog te krijgen? Want de waarde word zo veel meer verhoogd en dan kan ik hem tenminste op mijn LW soldaat zetten later...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Ik heb ook nog een camo bus iets minder verf maar wel groen en zand kleur camo, best leuk en op de kop getikt voor 30euries zonder masker maar binnenkant (Y) perfect! kzal eens kijken of ik fotos kan plaatsen!
ik heb 2 bussen 1 voor 9 euro gekocht in spa
en 1 voor 20 euro gekocht in normandy arromanches
zijn beide niet compleet maar alleen de bussen
ik heb ook een duits gasmasker en een kenner zei dat het
een fallschirmjager gasmasker is.
wat ook kan kloppen want er zaten hier fallschirm jagers
in de buurt en het is hier ook achter gelaten.
wittmann
Ik heb een 1939 gedateerd masker in een 1940 gedateerde bus zonder riemen; zijn deze nog ergens te krijgen? In Ursel afgelopen jaar lagen originele Duitse gasmaskers (zonder bus) in goede staat voor iets van 10 euro per stuk. Ze hadden alleen een stempel van de Deense BB. Ik weet niet of de filters origineel waren.