Officier
- marc
- Lid
- Contacteer:
hangt er van af...
...wat voor graad die heeft als ik oude foto's eens bekijk...
En of ie oudstrijder 14-18 is (dan ook minstens langedienst medaille(s)), in het leger van Weimar heeft gediend, of ie lid van de Partei is (dan toch wel een speldje veronderstel ik),...
SS hebben wel eens van die Reiter- of Fahrerabzeichen, of een Reichsportabzeichen.
Maar voor de rest toch niet al te veel denk ik, tenzij je een uniform wil samenstellen (denk dat dat de bedoeling is ) uit 44-45, die hangen toch al meer vol dan iemand die net terug is uit de veldtocht in Polen (hoewel die ook al wel een Anschlussmedaille kan hebben natuurlijk).
Een lint E.II door het knoopschat mag niet ontbreken denk ik, (versie 14-18 eventueel) en dan een 1ste klasse op de borst.
Maar buiten misschien nog wat lintjes/batons voor een EK.II (als 14-14 door het knoopschat zit)/Winterschlacht/Dienstauszeichnung (let op de volgorde van zilver en gouden medaille/kruis!!) zou ik er niet veel meer ophangen.
Persoonlijk natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen
Ik stel voor eens foto's van naderbij te bekijken, dat is direkt uit de tijd.
En of ie oudstrijder 14-18 is (dan ook minstens langedienst medaille(s)), in het leger van Weimar heeft gediend, of ie lid van de Partei is (dan toch wel een speldje veronderstel ik),...
SS hebben wel eens van die Reiter- of Fahrerabzeichen, of een Reichsportabzeichen.
Maar voor de rest toch niet al te veel denk ik, tenzij je een uniform wil samenstellen (denk dat dat de bedoeling is ) uit 44-45, die hangen toch al meer vol dan iemand die net terug is uit de veldtocht in Polen (hoewel die ook al wel een Anschlussmedaille kan hebben natuurlijk).
Een lint E.II door het knoopschat mag niet ontbreken denk ik, (versie 14-18 eventueel) en dan een 1ste klasse op de borst.
Maar buiten misschien nog wat lintjes/batons voor een EK.II (als 14-14 door het knoopschat zit)/Winterschlacht/Dienstauszeichnung (let op de volgorde van zilver en gouden medaille/kruis!!) zou ik er niet veel meer ophangen.
Persoonlijk natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen
Ik stel voor eens foto's van naderbij te bekijken, dat is direkt uit de tijd.
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
- marc
- Lid
- Contacteer:
Ik ookFlak 8,8 schreef:Bedankt marc,
ik bedoel een officie uit de wo2.
Er waren er toch bij die oudstrijder waren uit de 1WO, niet?
En hoe hoger in graad hij was, des te ouder dus des te langer dat hij in het leger was en zeker de 1e oorlog heeft meegemaakt.
Anders draagt hij enkel wat lintjes van dienstjaren of zo, en een offizier LuW een kwalificatiebadge (Flugzeugfuhrer, Beobachter,...)
Geef anders eens een concreet voorbeeld van periode en legeronderdeel, zou iets gemakkelijker zijn die "in elkaar te steken".
En foto's bekijken, help a lot.
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Kvk1ste klasse met of zonder zwaarden op de borstzak, plaats waar het EKI zou zitten.
Verwundeten Abzeichen daar schuin links onder ( recht voor staand )
Algemeines Sturmabzeichen is hoger dan Verwundeten Abzeichen en neemt zijn plaats in. Verwundeten Abzeichen verhuist naar onder het Kvk.
Lint van EkII door tweede knoopje van boven links naar beneden toe.
Verwundeten Abzeichen daar schuin links onder ( recht voor staand )
Algemeines Sturmabzeichen is hoger dan Verwundeten Abzeichen en neemt zijn plaats in. Verwundeten Abzeichen verhuist naar onder het Kvk.
Lint van EkII door tweede knoopje van boven links naar beneden toe.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer: