Duits jasje M1940

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Inderdaad, vergeleken met het jasje op je link..

zweeds lijkt me zo ie zo erg onwaarschijnlijk. er moet dan wel heel veel gedaan worden! onder de oksels stof geplaatst, knoopgaten weggewerkt, zakken compleet veranderd. een goede repro of orgineel ben ik van mening!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik denk een repro aangezien ik die Adelaar toch iets te nieuw vind. Ook denk ik omdat er vrij veel reliëf in het jasje zit en die van "collectors guild" niet.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Jurryt, de insignes zeggen NIETS over het jasje! deze kunnen er altijd na de oorlog zijn vervangen.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

dan houd ik mij bij het reliëf.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

wat bedoel je daar mee? dat er kreukels in zitten? of wat precies?
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

haha, kreukels inzitten kan altijd gebeuren. Maar als ik de borstzakken bekijk zie ik (denk ik) meer relief dan die van de collectors Guilde. Boven aan de borstzakken zie je op deze foto ( http://www.xs4all.nl/~jnve/Duitsjasjeinsignes.jpg) een "bobbel" streep en die van de guilde niet. Ook aan de onderkant van de borstzakken is het wat bobbeliger dus het LIJKT mij alsof het bewerkt is?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou ja zelf geloof ik niet in wat je verteld. laten we hier iemand anders maar over oordelen die dit met zekerheid kan zeggen.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Yep, klopt, we wachten af :)
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Guido schreef:Jurryt, de insignes zeggen NIETS over het jasje! deze kunnen er altijd na de oorlog zijn vervangen.
Dit is iets waar ik ook aan heb zitten denken. Het jasje is volgens mij echt wel origineel. Ik heb boeken erop nageslagen en alles klopt. De kleur is altijd lastig op een foto dus daar hang ik niet al teveel gewicht aan. Het eigen waar ik inderaad aan twijfel zijn de kraagspiegels en de adelaar. Zou dus om een origineel jasje kunnen gaan met na de oorlog vervangen spiegels en adelaar. Maar nogmaals, foto's die ik (hopelijk) ga ontvangen zullen meer licht doen schijnen op dit geheel :wink:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

precies zoals ik dacht. want wat zeggen foto's nu? maar de adelaar moet volgens mij een BEVO voorstellen, maar heb deze eerder gezien als zijnde fake, maar hier over laat ik iemand anders oordelen!

maar we wachten af op nieuwe foto's!
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Guido schreef:precies zoals ik dacht. want wat zeggen foto's nu? maar de adelaar moet volgens mij een BEVO voorstellen, maar heb deze eerder gezien als zijnde fake, maar hier over laat ik iemand anders oordelen!

maar we wachten af op nieuwe foto's!
Vandaag even gesproken met de verkoper. De werkelijke kleur van het jasje wijkt inderdaad af van die van de foto's ! De foto's zijn gemaakt met een lage resolutie en geven, aldus de verkoper, een verkeerd beeld van de kleur. :)

Eind volgende week volgen meer foto's. :!:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Gelukkig, is dat duidelijk! ik kijk uit naar de andere foto's!
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Jasje kan ook verkleurd zijn he
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Het is inderdaad geen Zweeds jasje daar deze een geheel andere voering heeft en herkenbaar gestenmpeld is met drie kronen.
Van af dergelijke foto´s is het zeer moeilijk te bepalen of het hier nu gaat om een repro of toch origineel M40 jasje.
Degelijke items kan je dan ook beter eerst gaan bekijken alvorens ze van af een paar foto´s aan te schaffen.
Zo maar commentaar geven zonder enige onderbouwing is natuurlijk erg gemakkelijk.
Collector of uniforms of the enemy
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Mooyman schreef:Het is inderdaad geen Zweeds jasje daar deze een geheel andere voering heeft en herkenbaar gestenmpeld is met drie kronen.
Van af dergelijke foto´s is het zeer moeilijk te bepalen of het hier nu gaat om een repro of toch origineel M40 jasje.
Degelijke items kan je dan ook beter eerst gaan bekijken alvorens ze van af een paar foto´s aan te schaffen.
Zo maar commentaar geven zonder enige onderbouwing is natuurlijk erg gemakkelijk.
Dank u voor deze wijze woorden!

Toch blijft het lastig. Als ik het jasje ga ophalen kan ik er inderdaad naar kijken, ruiken, voelen e.d. Maar dit wil nog steeds niet garanderen dat ik kan bevestigen dat het om een echt jasje gaat. Dat is dan weer het mooie van zo'n forum. Dan kan ik in ieder geval (zo goed als dat gaat met foto's) ook jullie mening meenemen in het verhaal. Zoals aangegeven volgen er nog aanvullende foto's. Hoop dat we er wat mee kunnen!!
Plaats reactie