Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heb voor 30 euro een lotje gekocht met een bajonet, schop en verrekijker, het ging me om de bajonet (kriegsmarine gestempeld) maar wou even weten of die schop Wehrmacht is of gewoon een..schop.
Ik kan er niet de tuin mee omspitten..dan knakt ie wel geloof ik. die verrekijker is ook niks (bodemvondst) maar kwam bij het geheel.
Mijn vraag luidt dus: is die schop (schep voor de Hollanders) verzamlewaardig of kan ik hem in de container gooien?..ik heb namelijk al troep zat.
Ja het is een k98 bayonet, tis geen nummergelijke en is niet in tiptop staat. ik wil even zien of het blad nog goed is en dan restaureer ik hem en anders gebruik ik de onderdelen voor een ander.
Jacco1 schreef:Ziet er wel uit als een origineel Werhmacht schopje. Vroeg model. Later kreeg men de klapschop.
Zoiets dacht ik al, het vroege model heeft klinknagels waar het blad overgaat in het steel hulsel net als deze dus. het late model heeft dat niet meende ik. maar zwitserse schoppen lijken er toch ook wat op?....ik moet nodig mijn kennis bijschaven vrees ik
De kijker lijkt me meer een van WWI, maar voor een dergelijke prijs mag dat de pret niet drukken .
Is die kikker van de bajonet mogelijk Kriegsmarine gestempeld?.
Sorry voor de late reactie was druk afgelopen tijd. Ik heb geen tekens kunnen vinden op de schep dus is het dan wel een orginele? er zit wat saharakleurige verf onder de groene verf.
De bajonet staat nu tekoop op Qoop want is niet wat ik ervan dacht.
Mooyman: koppelschoen is niet KM gemerkt maar blijkt L.B.A gemerkt te zijn...is dus Luftwaffe en dat is ook zekers niet slecht
Marc: Ik heb een foto genomen maar staan alleen wat tekens (graden?) op.
- Aanpassing door Antwerpx: persoonlijke aanval geschrapt -
De rechte schop stamde af van WO1 en werd gebruikt in WO2 tussen 1939 en 1942.
De klap schop is de vervanger van de rechte en werd gedragen vanaf begin 1940, deze was voorzien van een bakelieten draai schroef zodat deze in een positie van 90 en 180 graden kon worden gezet.
Ze werden gedragen aan de belt op de linkse heup.
Beide zijn gestempelt op het blad, aan de binnenkant of buitenkant met een fabrikants stempel als ik het goed heb.
We hebben het hier over WO2, of niet? Wel zoals je zelf zegt, de klapschop is ingevoerd in 1940, nietwaar, en wordt dat niet aanschouwt als het respectievelijke begin van WO2? Is die schop dan niet eerst gekomen als we het hier hebben over WO2? Bent U de almachtige expert? Ik zeg toch wat juist is? Jij probeert mijn juiste woorden te verdraaien... - Aanpassing door Antwerpx: persoonlijke aanval geschrapt -
Junior
Stravers schreef:- Aanpassing door Antwerpx: persoonlijke aanval geschrapt -
De rechte schop stamde af van WO1 en werd gebruikt in WO2 tussen 1939 en 1942.
De klap schop is de vervanger van de rechte en werd gedragen vanaf begin 1940, deze was voorzien van een bakelieten draai schroef zodat deze in een positie van 90 en 180 graden kon worden gezet.
Ze werden gedragen aan de belt op de linkse heup.
Beide zijn gestempelt op het blad, aan de binnenkant of buitenkant met een fabrikants stempel als ik het goed heb.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Dus een Duitse M35 helm ook niet onder de term Wo2 mag/kan vallen? want. want dat is met andere woorden precies het zelfde als wat jij net zei? of zie ik dat fout?