wehrmacht schop?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

junior schreef:Excuseer, éérst was er de klapschop en daarna de rechte.
Junior
Jacco1 schreef:Ziet er wel uit als een origineel Werhmacht schopje. Vroeg model. Later kreeg men de klapschop.
feiten zijn;
- WO2 begonnen in 1939
- Junior had NIET gelijk en probeert er nu onderuit te lullen!
- Volgende keer denk eerst na voordat je iets post en doe eerst research voordat je van die BS zegt.

Hier kan een slotje op vraag is beantwoord, Junior kan anders namelijk nog weken doorgaan zo om zijn gelijk te vinden.
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Hi Peter,

Dus als die helm is ontworpen en daadwerkelijk is ingevoerd in 1935 kan iedereen hier dan nog spreken over "vroeg-oorlogs" want Jeroen haalt hier daarjuist aan dat WO2 in 1939 is begonnen ... Dat heeft dus absoluut geen nut in deze discussie (die M35-kwestie).

P.S.: ik zei RESPECTIEVELIJK 1940, ik beweer dus NIET dat WO2 NIET in 1939 is begonen, laat dit nu eens duidelijk zijn!

antwerpx schreef:
junior schreef:Maar als we het over WO2, periode '40-'45, hebben, dus Reichswehr tijdens het interbellum NIET meegerekend en WO1 alsook niet meegerekend was de klapschop eerst en werd naarmate het einde van WO2 naderde de rechte schop (terug) ingevoerd. Dus de klapschop was eerst... kwestie van interpreteren en jaartallen...

Junior
Even Guido's vraag naar eigen interpretatie herschrijven: Dus dan is de M35 helm niet WOII volgens jou? Overigens is WOII in 1939 begonnen.

We hebben het her (althans ik) over vroeg- en laat-oorlogs, jullie zijn diegen die het verdraaien en mijn woorden op de hele Duitse krijgsgeschiedenis plakken, desalniettemin ga ik toch akkoord dat de rechte schop over héél de Duitse krijgsgeschiedenis eerst was!?
Dus de klapschop was eerst...
Fout, de rechte bestond al sinds eind 19e eeuw, de klapschop is pas eind jaren '30 ingevoerd. Jacco's bewering was dus de volle 100% juist. Jouw reactie hierop was fout.
Junior
jacco1 schreef:Ziet er wel uit als een origineel Werhmacht schopje. Vroeg model. Later kreeg men de klapschop.
De Wehrmacht is in 1935 ontstaan. Toen had men nog de rechte Spaten. De Wehrmacht is dus eerst met de rechte, dan pas met de opvouwbare uitgerust.
What's the sense, ik ben hier bezig met vroeg-oorlogs en laat-oorlogs...
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

SLOTJE!!!! :lol:
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

'40-'45.
Jeroen2 schreef:waarom is de oorlog voor de meeste mensen 'respectievelijk' begonnen in 40?

Het is toch algemeen geweten dat die in 39 begonnen is zeker
Stravers en al de rest:

Van mijn part mag hier een slotje op maar ik wil eerst nog zeggen:

Ik ben hier niet om het historisch feit dat de WO2 in 1939 maar in 1940 is begonnen.

Ik ben hier niet om tegen te spreken dat de rechte schop eerst was maar wél om te zeggen dat de klapschop vroeg-oorlogs was. Vroeg-tweede wereld-oorlogs welteverstaan!

"Wat", in hemelsnaam "wat" is hier moeilijk aan?

MvG,
Junior

P.S.: kga off-line, kheb morgen nog wat toetsen...
ZENA
jacob
Lid

Bericht door jacob »

WAT nou op slot? in den beginne was de vraag of de schep wel duitse wehrmacht was en die vraag blijft open totdat ik antwoord heb....ja of nee.
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Dat spreek ik toch gvd niet tegen? Van waar haal je het feit dayt ik dat in hemelsnaam tegenspreek? Tijd over of zo?
- WO2 begonnen in 1939

Niet gelijk in wat? Ik heb hier het gevoel dat we over 2 versch. dingen zijn aan het discussieren.- Junior had NIET gelijk en probeert er nu onderuit te lullen!
Stravers schreef:
Dat is gebeurd hoor... :wink:
- Volgende keer denk eerst na voordat je iets post en doe eerst research voordat je van die BS zegt.
Ik kan nog paginas typen met understatements die kloppen, er moet alleen een publiek zijn dat slim genoeg is om ze te begrijpen...

P.S.: nu moet ik echt weg...

Waarom moet hier een "slotje" op? Bang om wat van je kostbare tijd te verliezen aan het discussieren op een DISCUSSIE-forum?
Hier kan een slotje op vraag is beantwoord, Junior kan anders namelijk nog weken doorgaan zo om zijn gelijk te vinden.
Junior
Jacco1 schreef:Ziet er wel uit als een origineel Werhmacht schopje. Vroeg model. Later kreeg men de klapschop.
feiten zijn;
- WO2 begonnen in 1939
- Junior had NIET gelijk en probeert er nu onderuit te lullen!

ZENA
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

junior schreef:Ik ben hier niet om tegen te spreken dat de rechte schop eerst was maar wél om te zeggen dat de klapschop vroeg-oorlogs was. Vroeg-tweede wereld-oorlogs welteverstaan!.
Ik ben blij dat je van mening bent veranderd.

Dan kunnen we nu denk ik met een gerust gemoed verder proberen jacob's vraag te beantwoorden.
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

ik ga me er niet tussen gooien....

maar kacob, de shop ziet er goed uit, maar na de oorlog doorgebruikt door het Noorweegse leger en groen geverft, ik heb er zelf ook 1, maar ik heb ze helemaal weer schoon gemaakt. Je kan dit makkelijk doen met soda kristallen (wc ontstopper) :wink:
jacob
Lid

Bericht door jacob »

Bedankt voor jullie antwoorden: hier nog enkele foto's, ik kan geen enkele benummering op het leer of schep zelf vinden. Deze schep heeft 5 klinknagels dus dan is het een heel vroeg model neem ik aan? omdat je ze ook ziet zonder die klinknagels? Sander bedankt voor je tip :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

mooie schop! van die nagels weet ik het nu niet, mischien gewoon van fabriek tot fabriek, ik heb 2verschillende schoppen van de duitsers een kleine en een grootte alle 2 in een Duitse loopgracht gevonden door m'n opa :D
Plaats reactie