Hallo Junior,junior schreef:Peter,
Ik heb de indruk dat we ons op glad ijs begeven...; als het aan mij ligt MOET hij de kenmerken NIET geven, als hij dit toch doe, no problem, maar as hij op basis van dit stuk de kenmerken van origineel ga geven dan ben ik niet akkoord.
Al bij al, ik zou zéér graag zijn verantwoording horen.
MvG,
Juniorantwerpx schreef:Mij gaat het hier niet zozeer meer om de echtheid. Als er een paar mensen dat zo stellen is het voor mij - iemand die misschien 3 jaar serieus verzamelt en in die drie jaar nog nooit een dergelijk jasje (origineel of Janke repro) deftig heeft geïnspecteerd (m.a.w gedurende lange tijd in handen heeft gehad), en dus onervaren te noemen - al lang goed.junior schreef:Peter, Roel, en al de anderen,
Als ik of willysproject of John VD Heijden en al de andere mensen die beweren dat dit fake is zouden zeggen waarom dit fake is, welke bijdrage zal dit dan leveren aan het feit dat het jasje al dan niet volgens sommigen origineel lijkt? Volgens mij is de zaak hier duidelijk en is het jasje in kwestie repro, meer gespecifieerd een Janke repro.
Het gaat mij hier vooral over de aard van de discussie en hoe zulke zaken op het forum behandeld/in de toekomst behandeld moeten worden.
Nu kunnen we hier weer voorzichtig bij denken: Moet hij nu de kenmerken van een origineel (volgens hem) geven? Helpt dat de namakers niet teveel? Vind je het zo gek dat mensen hetzelfde vragen aan de 'whistle-blowers'?Ten laatste zou ik ook nog een bericht willen richten aan Harleybuscha, waarom zegt U niets, o grote expert? Het gaat hier toch om UW jasje en U beweert toch dat dit origineel is? Of niet? Is het om ons er in te luizen? OWOW! Dat is niet netjes, sta op, en verdedig je jasje met goede argumenten, beweert U nu maar eens waarom dit origineel zou moeten blijken (of misschien stemt U toe met ons?).
Ik ga in ieder geval akkoord met je vraag en ben ook benieuwd naar zijn antwoord.
zoals ik al zei twijfel ik niet aan je expertise! Ik vind het erg jammer dat dit jasje de gemoederen hoog op laat lopen, maar een pittige discussie vind ik niet verkeerd. Ik heb op het world wide web eens wat dingen vergeleken, en het jasje is waarschijnlijk een repro. Ik zeg waarschijnlijk omdat ik het persoonlijk erg moeilijk vind om aan de hand van foto's conclusies te trekken. Ik weet weinig van Repro's en de naam Janke had ik nog nooit gehoord ( wel van Sturm.. )! Ik heb op Google eens gezocht naar Janke en tevens wat jasjes bekeken en ik moet zeggen: de gelijkenis is sterk ( Qua stof, kleur en afwerking.. ) en eerlijk is eerlijk: ik heb er wat van geleerd! Ik heb deze discussie met belangstelling gevolgd, om er zelf ook kennis bij op te doen. Ik vond ehter wel dat de discussie een grimmig karakter begon aan te nemen, wat ik erg jammer vind! Hoe dan ook: we begeven ons inderdaad op glad ijs, want het is lastig na te gaan of de verkoper met kennis heeft gehandeld ( dwz bewust een repro als echt verkopen, wat helaas veel voorkomt en voor mij een reden is om voorlopig geen Duits te verzamelen. Eerst meer kennis opdoen!!!! En nadat ik mijn US zandhaas compleet heb ) maar ik ga er voorlopig van uit dat de verkoper ten goede trouw handeld en er nu ook achtergekomen is dat hij belazerd is. Iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen...
Ik wil dan ook graag benadrukken dat ik op het oordeel van mijn medeforummers vertrouw maar dat ik stellingen graag onderbouwd zie ( ter lering ende vermaeck ) van beide zijden! Ik ben dan ook benieuwd naar de argumenten van de verkoper.
Tot slot zou ik nog willen zeggen dat ik steeds van mening ben dat ik een item beoordelen kan als ik het in de handjes heb gehad, en het rustig bekeken en onderzocht heb, een foto zegt me wat dat betreft niet veel....
Groetjes, Peter