Waffen-SS uniform op Marktplaats

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

junior schreef:NIET zeggen kerels! Door wie komt het dat de Lithouwse namaak-kruizen zo goed zijn? Door de experts op Wehrmacht-Awards! Zij zeggen tot in detail wat er mis is, waarom zitten er altijd zoveel gasten mee te kijken...


In alle stilte,
Junior
amai, vroeger kont ge alleen maar goe spreken over wh-forum.
Nu ist gans anders ze..
aan wat hebben we dat te danken :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Rarara... :lol:
john vd heijden schreef:
antwerpx schreef:
john vd heijden schreef:KUNNEN JULLIE NIET LEZEN OFZO MOET IK ECHT ALLES VOORKAUWEN details : oke dan het grootste detail is dat het jasje waarover dez4e betreffende lompe discussie gaat naar mijn oprechte mening is gemaakt naar tijdsperiode mei 1945
alleen om geld en winstbejag
en dus geen repro is maar een fake om de verzamelaars te misleiden
De mogelijkheid bestaat dat de verkoper zelf in de echtheid van het object gelooft en niet bewust een repro verkoopt. Waarmee ik niemand wil verdedigen (noch aanvallen).


Hallo Peter Jij moet toch het verschil weten tussen repro(ductie) en fake (vervalsing)

een reproductie is zoals het woord zegt en item gemaakt naar het orgineel
om bepaalde redenen
voor verzamelaars :die om bepaalde redenen niet in staat zijn om een orgineel te bemachtingen

misschien te duur of te zeldzaam
en dan kiezen voor een reproductie omdat hier de prijs ook naar is
dus het verkopen van een reproductie is volgens de wet in nederland en belgie niet illegaal

het verkopen van een vervalsing tja dan bevind je je op glad ijs


het verschil tussen een goede repro en een goede vervalsing
is hoe je het product aanbied
willens en wetens iets verkopen om ervanaf te geraken omdat je zelf ook je twijfels hebt

zijn volgens mij niet zulke goede manieren

hierbij wil ik niet zeggen dat dit het geval is met dit jasje

je moest eens weten toen ik 13 jaar geleden begon met verzamelen
wat ik dacht dat allemaal goed was en niet

het draait allemaal om kennis en iets aanemen van
oudere verzamelars in het vak en die de kennis hebben

zoals een rk effe laten checke door die kale die nu op de sos zit in amerika
kijk niemand weet alles ,maar er zijn er toch een paar die er heel dicht bij komen
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik kan ook enkel goed spreken over dat forum, ik heb de helft van de leden van dit forum naar daar versast! :P Maarja, het probleem met zo'n forum is dat daar dé experts geconcentreerd bijeen zitten en de fakers over hun rug kunnen meekijken. Denk maar aan Perry Floyd zijn woorden: "I"m not going to tell you why it's a fake because half the world is watching me..."

Of Pieter V.: "We teach them how to do it..."

Zij zeggen inderdaad tot in detail wat er mis is (als ze er zin in hebben) en dat is voeder voor de namakers!

Junior
gilles schreef:
junior schreef:NIET zeggen kerels! Door wie komt het dat de Lithouwse namaak-kruizen zo goed zijn? Door de experts op Wehrmacht-Awards! Zij zeggen tot in detail wat er mis is, waarom zitten er altijd zoveel gasten mee te kijken...


In alle stilte,
Junior
amai, vroeger kont ge alleen maar goe spreken over wh-forum.
Nu ist gans anders ze..
aan wat hebben we dat te danken :)
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Zo leren die namakers het niet nee, maar wij leren het zo ook niet.
en ja boeken, daar staat ook niet alles in.

Nick
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

ZO leren de namakers het wel! Als Peter Wiking op Wehrmacht-Awards de meest gedetailleerde scans en close-up's van Lithouwse top-replica kruizen plaatst en de fouten en herkenningspunten er op aanduid weten de namakers dat ze daar in het vervolg op moeten letten! Snap je het dan niet? LEREN UIT UW FOUTEN! Als Tom Hansen kruizen gaat onderzoeken in het labo en de uitslagen op dat forum zet, het zg. SEM-testing, ZO leren zij dat! ZO EN NIET ANDERS.

Nog veel succes in uw hobby,
Junior
pjupie schreef:Zo leren die namakers het niet nee, maar wij leren het zo ook niet.
en ja boeken, daar staat ook niet alles in.

Nick
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Hoe leren ze het dan wel volgens jou?
Junior
pjupie schreef:Zo leren die namakers het niet nee, maar wij leren het zo ook niet.
en ja boeken, daar staat ook niet alles in.

Nick
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

nu leren ze het via zon soort forums ja, dat snap ik.
maar wij kunnen het zo ook niet leren, want dan zien hun het weer en maken ze hun repros nog beter, dat is het stomme ervan.

Nick
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Maar nu speek je je eigen tegen!? Kijk dan gewoon naar originele, koop boeken, leren door ervaren.

Al bij al, het kan me eerlijk gezegd niets meer schelen dat dit vestje verkocht wordt als origineel of niet, pech voor de koper en slechte reputatie voor de verkoper, ik heb geprobeerd om gerechtigheid te laen geschieden maar blijkbaar was dat te veel van al het goede...

Junior
pjupie schreef:nu leren ze het via zon soort forums ja, dat snap ik.
maar wij kunnen het zo ook niet leren, want dan zien hun het weer en maken ze hun repros nog beter, dat is het stomme ervan.

Nick
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ik spreek me niet tegen: wat ik bedoel is namelijk, als hun ons verzamelaars iets probeert te leren over wat echt en nep is, daarvan leert een man die spul namaakt ook van.
maar als men dus niet meer kan uitleggen via openbare forums, zullen wij als verzamelaar daar ook niks meer van kunnen leren (alleen via vrienden of boeken, maar in boeken staat ook niet alles in). snappie??
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Daar heb idd een punt! Maar ik denk dat je vorige postniet zo duidelijk was... Maarja, die dingen die jij opnoemt zij nu eenmaal de 'nadelen' aan deze hobby...
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

ow, sorry dan dat ik zo onduidelijk was :P :)
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Wat een gezeur. dankzij Junior is er een onafhankelijke opinie geweest, en die liegt er niet om. De verkoper is alleen op geld uit, ten koste van een beginnende verzamelaar. Als het uniform nog steeds te koop staat, wordt het tijd om de verkoper van dit forum te verwijderen, en een bericht te sturen naar marktplaats betreffende fraude. zolang we dat soort mensen dulden, hebben ze een kans, wij als verzamelaars zijn soms blind van iets wat we willen, dat soort tuig is blind van het zuurverdiende geld van een onwetende verzamelaar.

just my 2 cents
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Daar ga ik helemaal mee akkoord! Vlogens mij staat het uniform nu nog steeds te koop, AntwerpX heeft er een link geplaatst naar de thread i.v.m. de originaliteit en nu verwijs ik naar wat ERnst-H zei:

Aangeboden:
Geef een grondige omschrijving van wat je te koop aanbied !
*Plaats een foto van het object ! (indien mogelijk)
*Geef aan of uit welke periode het object is !
*Geef aan of het origineel is !
*Geef aan wat je vraagprijs is !
*Geef informatie mbt verzending


Nu zou ik graag de moderators aan het woord horen!

MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het is een zeer lastige zaak om bijvoorbeeld nagemaakt materiaal dat als echt aangeboden wordt te verwijderen. Zelfs als zogenaamde experts zeggen dat iets repro is, blijft het laatste woord aan de verkoper om het al dan niet als origineel aan te bieden. Wij bieden met het marktplaats onderdeel slechts een platform waarop verzamelaars aan andere verzamelaars kostenloos WOII gerelateerd objecten kunnen aanbieden, proberen dat een beetje in goede banen te leiden en verder hebben wij er niets meer mee te maken, alles blijft op risico van de (ver)koper verlopen.

Wij laten hier wel vrij toe om de aangeboden objecten op echtheid te beoordelen, als iemand na een hele resem negatieve berichten nog gelooft in de originaliteit van het object is dat zijn zaak.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Maar als nu nog iemand dit uniform koopt, is hij/zij blind of stom dronken, dus zie hier de toegevoegde waarde van het forum. Nu zou het de verkoper wel sieren om zelf zijn keuze te maken, maar tot nu siert hem niet zo veel.
Plaats reactie