Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb wel eens gezien op internet dat ze wehrmacht kinder stahlhelmen verkochten maar werden die ook werkelijk gemaakt was het dan niet van de HJ ofzo?
want als kind zat je toch nog niet bij de wehrmacht of hoe heb ik het
Er bestaan ook blikken varianten hierop, leuk curiosum maar stervensduur!!! Ook Duitse kinderen in het Derde Rijk speelden soldaatje.... Ik heb er wel eens één te koop gezien bij Helmut Weitze gezien en die was niet billig!!!
Kein Problem! Maar even ontopic: die kinderhelmpjes zijn dus nog wel te vinden, maar voor veel geld. Ik heb begrepen dat ze ook op speelgoedbeurzen te spotten zijn, daar het meer antiek speelgoed is dan militaria. Ik ga eens kijken of ik een afbeelding van een dergelijke helm kan vinden.
Hier is er een: Foto met dank aan www.Weitze.net voor 325 Euro, dus de prijs valt mee. Zoek op die website onder "kinder" en je zult het vinden! Nogmaals: de foto is afkomstig van Weitze .net en wordt door mij gebruikt als voorbeeld van de helm, ik ontleen hieraan geen rechten,noch is het getoonde item onderdeel van mijn collectie!!
sander vw schreef:de helmpjes zijn van een soort plastiek gemaakt (ik denk bakenliet) en hebben echte WH decals, moeilijk te vinden hoor een echt speelgoedhelmje!