Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Inderdaad heel mooie foto's en ik spreek als gids van fort eben-emael
Ik heb er ook nog een 60-tal ter beschikking, die als ik eens veel tijd heb op het forum zal zetten
Waaronder een foto van Bloc II voor het draaien van de propagandafilm van de Duitsers.
Yves
Voor elk probleem is er een oplossing.
Aangezien er voor dit probleem geen oplossing is, is er ook geen probleem
Ik heb vandaag een nieuw fotoalbum binnengekregen, met een vrij unieke fotoreportage van Eben Emael. Het zijn er meer dan 20, enkele met een ridderkruisdrager. Hierbij een selectie. Enjoy
Ik zie dat die foto's geleverd zijn door Kristof van "kriegserinnerungen", dat is ook een Belgische fotoverzamelaar. Ik heb hem gemaild, ben benieuwd naar zijn reactie.
Ik heb net een mailtje terug. Het zijn wel degelijk originele privéfoto's, maar het zijn negatieven die op iets grotere schaal zijn ontwikkeld. Van privéfoto's wordt normaal maar één of hoogstens een paar afdrukken gemaakt, maar dit zijn negatieven die circuleerden binnen een regiment of binnen een groep die Eben Emael bezocht, vandaar dat je ze wel meer kunt tegenkomen.