riem (maar wat voor riem?)
-
- Lid
riem (maar wat voor riem?)
hallo mensen ik zit met een vraagje
van welke eenheid is deze riem??
en wat is het waard??
het opschrift is voor zover ik het begrijp(oude gotische leters)
Meine Erhe heisst treue
van welke eenheid is deze riem??
en wat is het waard??
het opschrift is voor zover ik het begrijp(oude gotische leters)
Meine Erhe heisst treue
- Narcolepticus
- Lid
- Narcolepticus
- Lid
-
- Lid
http://www.internationalmilitaria.com/ssbelt.html
misschien help dit je
misschien help dit je
Ik heb er geen kracht meer voor
- Miesjel
- Lid
Ik heb het onderwerp even naar As-Mogendheden verplaatst, omdat het hier een vraag over duitse militaria betreft.
Je zou even kunnen vragen of wat kenners de echtheid van de riem zouden willen beoordelen, SS wordt namenlijk behoorlijk veel nagemaakt. (waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat deze riem 'fake' is, dat kan ik niet beoordelen)
Michel
Je zou even kunnen vragen of wat kenners de echtheid van de riem zouden willen beoordelen, SS wordt namenlijk behoorlijk veel nagemaakt. (waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat deze riem 'fake' is, dat kan ik niet beoordelen)
Michel
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.
-
- Lid
Dat is niet helemaal waar, ik heb een SS riem die 100% orgineel is maar waarvan de Sig-runen in een ruit staan! Hangt ook af van de fabrikant, RZM stond voor kwaliteitsnormen, maar er waren meerdere manieren om de Sig-runen in te stempelen, in een cirkel, in een ruit of helemaal niet. Wel is het zo dat sloten zonder stempel of afgesleten stempels na de oorlog opnieuw voorzien zijn van stempels om de waarde te verhogen...... Ook zijn copieën van die stempels voorzien, helaas. De vorm maakt niet uit.sander vw schreef:als er dan ss instaat is het in ee cirkeltjesander vw schreef:lijkt me een copie, normaal zijn ze nooit zo gestempelt, de ss in het ruit werd bijna nooit gebruikt op een riem meetsal gewoon wat letters en met geluk rzm
Daar is 'ie weer!
- Fons
- Lid
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat dit een repro is want ik heb precies dezelfde liggen. Vaak worden deze nog als origineel aangeboden ook. Ze zijn gestempeld met OLT/62637 en het haakje is zogenaamd vastgesoldeerd omdat het afgebroken geweest is. De prijs die jij er zelf voor betaald hebt moet toch ook al genoeg zeggen?