Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een Duitse helm, M42, helemaal tip-top in orde! ( op wat roestvlekjes na) Helaas geen decals.
Deze helm is in de Bevrijdingsdagen van April 1945 achtergelaten door een Duitse soldaat in een sloot in Zuidwolde, Groningen, 5 km van mijn woonplaats vandaan, toen hij achterna werd gezeten door Canadezen van het South Saskatchewan Regiment, 16 April '45.
Ik heb de helm gekregen van de zoon van de man die de helm 60 jaar geleden uit de sloot heeft gehaald.
Heeft eerst een week ofzo in de sloot gelegen en toen nog 60 jaar lang op zolder, dus hij heeft wat roestplekjes, maar het is een waar juweeltje!
Mijn aanwinst van't jaar denk ik....
Toch eindelijk binnen gekregen , proficiat Bjorn, een mooi item met regionale geschiedenis .
Bedankt Meindert! Tja, het heeft zo'n 7 maanden geduurd, naar nu heb ik 'em eindelijk!
Nog niet binnen maar 2 dagen geleden gekocht op Ebay:
- Broodzak
- Veldfles
- Luftschutz verbandkist(voor aan de muur) met nog wat verband erin
- Koppelschuh voor bajo
- Schlauchschal(soort bivakmuts)
- Orginele foto 8,8 mm kanon. Hier heb ik al wel een foto van. Deze is eventueel te koop. Als je interesse hebt moet je maar even PB'en.
(P.S. de grote van de foto zal ik nog ff opmeten en de andere foto's volgen nog als het spul binnen is.)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Een Duitse helm, M42, helemaal tip-top in orde! ( op wat roestvlekjes na) Helaas geen decals.
Deze helm is in de Bevrijdingsdagen van April 1945 achtergelaten door een Duitse soldaat in een sloot in Zuidwolde, Groningen, 5 km van mijn woonplaats vandaan, toen hij achterna werd gezeten door Canadezen van het South Saskatchewan Regiment, 16 April '45.
Ik heb de helm gekregen van de zoon van de man die de helm 60 jaar geleden uit de sloot heeft gehaald.
Heeft eerst een week ofzo in de sloot gelegen en toen nog 60 jaar lang op zolder, dus hij heeft wat roestplekjes, maar het is een waar juweeltje!
Mijn aanwinst van't jaar denk ik....
Toch eindelijk binnen gekregen , proficiat Bjorn, een mooi item met regionale geschiedenis .
Bedankt Meindert! Tja, het heeft zo'n 7 maanden geduurd, naar nu heb ik 'em eindelijk!
Zo zie je maar dat geduld weer beloont wordt, heeft de tentoonstelling je nog iets opgeleverd?.
Dacht er later nog aan, maar had hem immers best kunnen bezoeken na de beurs .
Giel schreef:Ik ben in blije verwachting
Ik dacht dat alleen vrouwen dat konden zijn Giel .