LW Schoenen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

LW Schoenen

Bericht door Edgar »

Ik ben van plan om een paar lw/wh schoenen te kopen, mijn vraag welke types zijn er? Deze ken ik al:

Kort, met ''hoefijzertjes'' voor en achter, en met stalen knoppen aan de onderkant. (die alleen langs de rand gaan)

Kort, met complete hoefijzer op de achterzool, en op de voorzool helemaal vol met stalen knoppen.

BVD,

RelicHunter
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Als je verstanding bent zoek je het boek "Uniforms and Insignia of the Luftwaffe Volume II 1940 - 1945 " Door Brian L. Davis,

Luftwaffe onderofficieren en manschappen droegen de Marschstiefel of Schnurstiefel. Officieren droegen Hohe stiefel.

Luftwaffe of Fallschirmjager in bergachter terrein droegen de schoenen zoals die ook door WH en Gebirgsjager gedragen werden.

Vliegers droegen vliegenierslaarzen, voorzien van voering, rits en met riempjes om ze goed dicht te maken.

Fallschirmjager droegen hun Spring schoenen. Deze hoge leren laarzen gaven extra steun aan de enkels. Er zijn twee types, een waarin de rits schijn van achterboven naar vooronder loopt. En een korter model met een rits voor.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zal eens voor dat boeken kijken, iig thnx voor info :!:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie