Toon je SS Totenkopf model 1934-1945

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Volgende keer:
THE ORIGINALS !!!

_/-\o_
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Het is mij een te gevaarlijk terrein en daarom koop ik het ook niet, maar vergeet je mijn vraag niet?
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ik heb er ook nog een liggen. Volgens mij staat daar niets in. Kopie?

Ik zal 'm morgen eens opzoeken een een foto maken.
CAN DO
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

seabee schreef:Ik heb er ook nog een liggen. Volgens mij staat daar niets in. Kopie?

Ik zal 'm morgen eens opzoeken een een foto maken.
Kan 'goed' zijn... Er bestaat een Deschler variatie waar niets in staat... Er bestaan ook Vlaamse en Italiaanse waar er ook niets in staan...
Laatst gewijzigd door willysproject op 30 mar 2005, 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Fons schreef:Het is mij een te gevaarlijk terrein en daarom koop ik het ook niet, maar vergeet je mijn vraag niet?
Wel,... dat is nu een van de eigenaardigheden waarop bijna niemand van het WA forum ook een antwoord op heeft...
Je bedoelt deze lijst:
http://www.ssocr.com/collectorinfo/rzmcodes.htm

De lijst met slechte en goede nummers is heel proefondervindelijk tot stand gekomen: foto's bekijken, stukken van veteranen bekijken... enz... Zo is men per akkoord (over vele jaren van verzamelen heen) tot dergelijke lijst gekomen...
Op de RZM master code is Assmann bijvoorbeeld : M 1/72
Maar je ziet dat M 1/72 op de 'bad list' staat... Omdat op geen enkel goede schirmmütze een M 1/72 voorkomt... Assmann heeft echter wél doodskoppen gemaakt... De fakers gebruikten voor hun kopies dan verkeerde nummers, nl M 1/72...
Een goeie 'Assmann' is dan weer 'GES.GESCH. E. W.'
Het gemakkelijkste is braafjes het lijstje te volgen... Eens je ondervindt dat een verzamelaar je goeie Assmanns koopt voor 350 euro en je M 1/17 kopie Assmann totaal zelfs niet bekijkt, leer je het wel :wink:
Laatst gewijzigd door willysproject op 30 mar 2005, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Bedankt voor je uitleg, er is nog zo'n lijst: http://www.axishistory.com/index.php?id=4581
maar ook daar staan die dubbele nummers niet op. Mocht ik ooit nog eens van plan zijn er een aan te schaffen, zal ik je om advies vragen :)
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

verwijderd
Laatst gewijzigd door willysproject op 04 sep 2005, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

verwijderd
Laatst gewijzigd door willysproject op 04 sep 2005, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Bedankt Gerd voor de volledige informatie omtrent de namaak schedels! :wink:

Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

inderdaad een mooie en uitgebreide uitleg!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Voor mijn 3e Duitse mannequin wil ik een tankcommandant maken!!
Nu heb ik voor 2200 euro zo'n panzer schuitje of m43cap zien liggen bij onze wel bekende Zweedse handelaar maar dat geld heb ik nu nog niet.
Heb wel een kale cap en wil het BEVO Panzer M43 Cap Insignia wat ook te koop staat op dezelfde site aanachaffen maar moet helaas nog even wachten.
Dus toen heb ik een totenkopf op ebay gekocht, ik had al een groot vermoeden dat hij repro was vanwegen de prijs, ik heb heb toch gekocht op iet's al op de cap te hebben.
Toen ik de kale schedel thuis kreeg vond ik hem er wel erg oud uit zien en gestempeld nog wel.
Heb toen een topic gepost en heb de mede verzamelaars gevraagd hun mening te geven, en ja nu weet ik het 100% zeker en koop nooit geen insignia Duits op ebay meer!!
Ik betaal wel een dure prijs maar heb wel 100% garantie dat het een origineel stuk is!!

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=5434&highlight=

Gaarneweg leer ik steeds meer bij, thx voor de uitleg!!
Cain out
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Gaat het een SS'er worden of een 'gewone' Panzer?
Jr.
Maj.Cain schreef:Voor mijn 3e Duitse mannequin wil ik een tankcommandant maken!!
Nu heb ik voor 2200 euro zo'n panzer schuitje of m43cap zien liggen bij onze wel bekende Zweedse handelaar maar dat geld heb ik nu nog niet.
Heb wel een kale cap en wil het BEVO Panzer M43 Cap Insignia wat ook te koop staat op dezelfde site aanachaffen maar moet helaas nog even wachten.
Dus toen heb ik een totenkopf op ebay gekocht, ik had al een groot vermoeden dat hij repro was vanwegen de prijs, ik heb heb toch gekocht op iet's al op de cap te hebben.
Toen ik de kale schedel thuis kreeg vond ik hem er wel erg oud uit zien en gestempeld nog wel.
Heb toen een topic gepost en heb de mede verzamelaars gevraagd hun mening te geven, en ja nu weet ik het 100% zeker en koop nooit geen insignia Duits op ebay meer!!
Ik betaal wel een dure prijs maar heb wel 100% garantie dat het een origineel stuk is!!

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=5434&highlight=

Gaarneweg leer ik steeds meer bij, thx voor de uitleg!!
Cain out
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

verwijderd
Laatst gewijzigd door willysproject op 04 sep 2005, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

verwijderd
Laatst gewijzigd door willysproject op 04 sep 2005, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

verwijderd
Laatst gewijzigd door willysproject op 04 sep 2005, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie