bedreiger?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
sander vw
Lid

bedreiger?

Bericht door sander vw »

hallo, ik was even m'n dagenlijkse trip aan het doen op het net voor enige koopjes te kunnen doen, en toen zag ik dit!

http://www.marktplaats.nl/markt/verzame ... 0%26js%3D1

http://ww-2militaria.com/b/new/um/um0016/desc.htm

dit is waarschijnlijk een oplichter die mooie foto's van iemand steelt en je een Zweedse zelt opstuurd :x

graag jullie mening hierover
Jeroen2
Lid

Bericht door Jeroen2 »

of hij gebruikt het als voorbeeld voor zijn zeltbahn?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Jeroen2 schreef:of hij gebruikt het als voorbeeld voor zijn zeltbahn?
Lijkt mij niet de bedoeling als je wat aanbied, tenzij je erbij vernoemt dat dit voorbeeld foto's zijn.

Als iemand een auto verkoopt en hij heeft r een plaatje van een porsche bij gedaan (t is ene auto) en hij komt dan aan met een Suzuki ofzo (ook nog een auto) dan voel je je wel een btje opgelicht...

zkr als je al een suzuki hebt.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

heel vreemd idd... hij heet trouwens Daniel...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

laten we hem eens eenbod geven waar niemand kan overbieden
:lol:
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

:lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Kan het wellicht dezelfde handelaar zijn in twee advertenties?
Heeft misschien iemand de vraag gesteld?
Kan het zijn dat iemand dezelfde Zeltbahn doorverkoopt?

Is het niet netter om eerst eens de verkoper zelf te confronteren met deze beide foto's op 2 verschillende sites voordat er weer geimpliceerd wordt dat het mogelijk om een oplichter gaat?

Heeft misschien iemand al een dergleijke gekocht van deze verkoper en een Zweedse ontvangen?

Ik vind de beschuldiging (of deze nu uiteindelijk terecht blijkt doet niet ter zake) op dit moment wel erg voorbarig en niet netjes.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
John Rambo
Lid

Bericht door John Rambo »

ik neem aan dat hij het als voorbeeld gebruikt.
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

8)

Heel goed gezien sander!!! Ik ga onmiddellijk Peter Von Lucaks verwittigen... Waarschijnlijk zijn alle foto's van de items die hij verkoopt geript van iemand anders... :x

Heb het deze week ook voor gehad... iemand bood me een massa items aan maar de meeste foto's waren gepikt van thirdreichdepot.com
Gelukkig is het grootste deel van wat daar wordt verkocht héél bedenkelijk en ik herkende het onmiddellijk... Maar wat zou er gebeurd zijn moest ik toch iets van die kerel zou hebben gekocht... :x

MvG,
Willysproject
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Wilco Vermeer schreef:Kan het wellicht dezelfde handelaar zijn in twee advertenties? (1)
Heeft misschien iemand de vraag gesteld?
Kan het zijn dat iemand dezelfde Zeltbahn doorverkoopt? (2)

Is het niet netter om eerst eens de verkoper zelf te confronteren met deze beide foto's op 2 verschillende sites voordat er weer geimpliceerd wordt dat het mogelijk om een oplichter gaat?

Heeft misschien iemand al een dergleijke gekocht van deze verkoper en een Zweedse ontvangen?

Ik vind de beschuldiging (of deze nu uiteindelijk terecht blijkt doet niet ter zake) op dit moment wel erg voorbarig en niet netjes.
(1) Waarom zou hij? Hij heeft een goed lopende site (de meesten kennen deze wel) en bovendien verstaat hij zéér waarschijnlijk geen bal van Nederlands. Anders had hij ook wel NL'se regeltjes een voorwaarden van zijn klanten geplaatst. Immers een kleine moeite als je vloeiend Nederlands kan om de voorwaarden van Marktplaats te kunnen lezen.
(2)Op het moment staat deze zeltbahn nog te koop op de site van mijnheer ww-2militaria.com. Dus de zeltbahn zou moeten zijn verkocht en weer op marktplaats moeten staan voordat mijnheer ww-2militaria.com de mogelijkheid had om de site te vernieuwen en dit 'verkochte' item te verwijderen. Vrij onmogelijk, de verzending duurt lang genoeg om ww-2militaria.com de mogelijkheid te geven de handel even te vernieuwen. Of op zijn minst (het door mij gehate) woordje "Sold" erbij te zetten..(in die afschuwelijke kleur rood)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
willysproject
Lid

John Rambo schreef:ik neem aan dat hij het als voorbeeld gebruikt.
Dan verkoopt hij nog niet hetzelfde als wat op de foto staat... :roll: :x

Voor u is een zeltbahn misschien gelijk aan een andere zeltbahn, maar voor sommigen niet....
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Daar gaat het totaal niet om.
Iemand wordt beschuldigd op basis van vermoedens zonder enig bewijs.
Of het dan waar is of niet doet niet ter zake.
Je beschuldigd iemand hier zonder diegene de kans te geven zich te verdedigen of zonder hem zelf er eerst mee te hebben geconfronteerd.
Dit vind ik ongepast en is zelf wettelijk niet toegestaan, maar daar wordt hier geloof ik helemaal niet meer naar gekeken.

Een schande dat het op deze manier gebeurd.
Ga eerst eens na bij beide verkopers wat hun verhaal is en kom dan pas met publicaties.
Onbegrijpelijk dat dit hier op deze manier wordt toegestaan.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

Ik denk dat deze jongeman(?) geen camera heeft en dus maar een plaatje heeft opgezocht om de koper een indruk te geven van wat het ongeveer is..
Lijkt me vrij onschuldig, maar ja.. het klopt natuurlijk niet :)
willysproject
Lid

Dodo schreef:
(1) Waarom zou hij? Hij heeft een goed lopende site (de meesten kennen deze wel) en bovendien verstaat hij zéér waarschijnlijk geen bal van Nederlands. Anders had hij ook wel NL'se regeltjes een voorwaarden van zijn klanten geplaatst. Immers een kleine moeite als je vloeiend Nederlands kan om de voorwaarden van Marktplaats te kunnen lezen.
(2)Op het moment staat deze zeltbahn nog te koop op de site van mijnheer ww-2militaria.com. Dus de zeltbahn zou moeten zijn verkocht en weer op marktplaats moeten staan voordat mijnheer ww-2militaria.com de mogelijkheid had om de site te vernieuwen en dit 'verkochte' item te verwijderen. Vrij onmogelijk, de verzending duurt lang genoeg om ww-2militaria.com de mogelijkheid te geven de handel even te vernieuwen. Of op zijn minst (het door mij gehate) woordje "Sold" erbij te zetten..(in die afschuwelijke kleur rood)
Ik ken "meneer ww-2militaria.com" persoonlijk... Hij spreekt geen woord nederlands en verkoopt niet op marktplaats...
"Meneer ww-2militaria.com" zijn naam is Peter Von Lucaks en hij is permanent met zijn werk bezig en zit permantent aan zijn computer... Als iets' on hold' of 'sold' is, wordt dat binnen het half uur op de site aangepast...

MvG,
willysproject
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Wilco Vermeer schreef:Daar gaat het totaal niet om.
Iemand wordt beschuldigd op basis van vermoedens zonder enig bewijs.
Of het dan waar is of niet doet niet ter zake.
Je beschuldigd iemand hier zonder diegene de kans te geven zich te verdedigen of zonder hem zelf er eerst mee te hebben geconfronteerd.
Dit vind ik ongepast en is zelf wettelijk niet toegestaan, maar daar wordt hier geloof ik helemaal niet meer naar gekeken.

Een schande dat het op deze manier gebeurd.
Ga eerst eens na bij beide verkopers wat hun verhaal is en kom dan pas met publicaties.
Onbegrijpelijk dat dit hier op deze manier wordt toegestaan.
Zou jij ooit iets kopen met een vermoeden dat de verkoper de boel oplicht? Het is gewoon een waarschuwing, mocht je een zeltbahn nodig hebben, doe wat je niet laten kunt. Er moet echter wel in het achterhoofd gehouden worden dat de verkoper beroerd is om op zijn minst nieuwe foto's te plaatsen of foto's te maken van het item dat die verkoper wél in zijn bezit heeft.
Dat de verkoper zoiezo geen nieuwe foto's plaatst vind ik schandalig, wie weet is de staat van het item veranderd. Grote kans...

Iedere verzamelaar weet dat ie moet uitkijken, en bij deze advertentie moet extra uitgekeken worden. Zeker omdat er niet vermeld word dat deze foto dient als voorbeeld.

Het enige wat ik doe is argumenten geven waarom men zou kúnnen denken dat deze verkoper een oplichter is. Ik maak nérgens duidelijk dat deze verkoper een bedrieger (r staat nog steeds bedreiger in de topictitel) zou zijn.

Ik vind het wel degelijk begrijpelijk dat dit soort oproepen op het forum komen. Als je elkaar niet helpt in het verzamelaars wereldje dan hebben de mensen een grote kans dat ze veel geld gaan uitgeven, voor niets. Dat wil niemand natuurlijk.
Gesloten