http://www.marktplaats.nl/markt/verzame ... 0%26js%3D1
http://ww-2militaria.com/b/new/um/um0016/desc.htm
dit is waarschijnlijk een oplichter die mooie foto's van iemand steelt en je een Zweedse zelt opstuurd

graag jullie mening hierover
Lijkt mij niet de bedoeling als je wat aanbied, tenzij je erbij vernoemt dat dit voorbeeld foto's zijn.Jeroen2 schreef:of hij gebruikt het als voorbeeld voor zijn zeltbahn?
(1) Waarom zou hij? Hij heeft een goed lopende site (de meesten kennen deze wel) en bovendien verstaat hij zéér waarschijnlijk geen bal van Nederlands. Anders had hij ook wel NL'se regeltjes een voorwaarden van zijn klanten geplaatst. Immers een kleine moeite als je vloeiend Nederlands kan om de voorwaarden van Marktplaats te kunnen lezen.Wilco Vermeer schreef:Kan het wellicht dezelfde handelaar zijn in twee advertenties? (1)
Heeft misschien iemand de vraag gesteld?
Kan het zijn dat iemand dezelfde Zeltbahn doorverkoopt? (2)
Is het niet netter om eerst eens de verkoper zelf te confronteren met deze beide foto's op 2 verschillende sites voordat er weer geimpliceerd wordt dat het mogelijk om een oplichter gaat?
Heeft misschien iemand al een dergleijke gekocht van deze verkoper en een Zweedse ontvangen?
Ik vind de beschuldiging (of deze nu uiteindelijk terecht blijkt doet niet ter zake) op dit moment wel erg voorbarig en niet netjes.
Ik ken "meneer ww-2militaria.com" persoonlijk... Hij spreekt geen woord nederlands en verkoopt niet op marktplaats...Dodo schreef:
(1) Waarom zou hij? Hij heeft een goed lopende site (de meesten kennen deze wel) en bovendien verstaat hij zéér waarschijnlijk geen bal van Nederlands. Anders had hij ook wel NL'se regeltjes een voorwaarden van zijn klanten geplaatst. Immers een kleine moeite als je vloeiend Nederlands kan om de voorwaarden van Marktplaats te kunnen lezen.
(2)Op het moment staat deze zeltbahn nog te koop op de site van mijnheer ww-2militaria.com. Dus de zeltbahn zou moeten zijn verkocht en weer op marktplaats moeten staan voordat mijnheer ww-2militaria.com de mogelijkheid had om de site te vernieuwen en dit 'verkochte' item te verwijderen. Vrij onmogelijk, de verzending duurt lang genoeg om ww-2militaria.com de mogelijkheid te geven de handel even te vernieuwen. Of op zijn minst (het door mij gehate) woordje "Sold" erbij te zetten..(in die afschuwelijke kleur rood)
Zou jij ooit iets kopen met een vermoeden dat de verkoper de boel oplicht? Het is gewoon een waarschuwing, mocht je een zeltbahn nodig hebben, doe wat je niet laten kunt. Er moet echter wel in het achterhoofd gehouden worden dat de verkoper beroerd is om op zijn minst nieuwe foto's te plaatsen of foto's te maken van het item dat die verkoper wél in zijn bezit heeft.Wilco Vermeer schreef:Daar gaat het totaal niet om.
Iemand wordt beschuldigd op basis van vermoedens zonder enig bewijs.
Of het dan waar is of niet doet niet ter zake.
Je beschuldigd iemand hier zonder diegene de kans te geven zich te verdedigen of zonder hem zelf er eerst mee te hebben geconfronteerd.
Dit vind ik ongepast en is zelf wettelijk niet toegestaan, maar daar wordt hier geloof ik helemaal niet meer naar gekeken.
Een schande dat het op deze manier gebeurd.
Ga eerst eens na bij beide verkopers wat hun verhaal is en kom dan pas met publicaties.
Onbegrijpelijk dat dit hier op deze manier wordt toegestaan.