Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De Hiter Jugend had toch zwarte uniformen. Hadden ze ook grijzen uniformen zoals WH of SS? Ik weet wel dat als ze 18 werden automatisch doorgestuurd werden naar WH SS of andere onderdelen. Ik heb ook veel foto's gezien over de uniformen maar iedere keer hoor ik weer iets anders.
De HJ droeg een bruin hemd model SA of model overhemd, met zwarte sjaal en bruin lederen knoop, waaronder een zwarte korte broek werd gedragen. Dit alles werd compleet gemaakt met een zwart lederen koppelriem, broodzak, veldfles en een schiffchen. Ook droegen ze in de winter een donkerblauw tenue met een dito lange broek, met daaronder het bruinhemd. Bij beide uniformen werd de swastika armband gedragen met witte band en de swastika in een ruit. Ik zal ter zijner tijd mijn bruinhemd fotograferen ( nieuwe camera komt eraan! ) wat een vroeg SA model is van gabardine stof ( een soort van kunstzijde. ).
Helemaal op het einde van de oorlog (spreken we vanaf de tweede helft van 1944) gebruikte men simpelweg wat men krijgen kon, inclusief de politieke uniformen.