Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hallo, Ik heb ooit dit fotootje gekocht. Beter gezegd ik kreeg het ergens bij. Een tijdje ging ik ervan uit dat er een arbeitsmann op stond. Totdat ik vandaag wat beter keek. Ik zie namelijk op de muts ook een adelaar met hakenkruis (iets wat RAD niet had?) en daaronder iets ronds (doodshoofd?). Volgens mij gaat het om een vroege foto, deze kerel draagt geen adelaar op de borst. Kan iemand meer zeggen over deze foto?
Ja dat was mij ook op gevallen. Het is denk ik wel zeker geen RAD. RAD had wel koppelsloten volgens mij die ook zon ronde vorm in het midden hadden. Maar is er misschien iemand die een soort vergelijkbare (vroege) SS foto weet?
Jep, je 9 van de 12 foto's had je interesse voor geloof ik.. deze hoorde bij die andere 3
En dan te bedenken dat ik deze foto bijna had weggegooid of verkocht in een lotje.
Ik moet je helaas zeggen dat deze foto uit een grote serie vervalsingen komt, ik heb er zelf ook enkele, waaronder een meisje in SS uniform en een SDér. Deze foto's worden in Polen, Roemenie etc gedrukt.
Ik zal je scans laten zien van de vervalsingen die ik heb, kun jij ook even scans maken van de serie die jij hebt? inclusief zijkant van de foto's en de achterkant?
Roel R. schreef:Ik zal je scans laten zien van de vervalsingen die ik heb, kun jij ook even scans maken van de serie die jij hebt? inclusief zijkant van de foto's en de achterkant?
Ik heb geen serie, dit is een losse foto die ik ergens bij een lotje kreeg naar ik meen. Ik zal de achterkant even scanne, niks spectaculairs verder hoor geloof ik.
De foto heeft verder geen randen, geen kartels bijvoorbeeld als je dat bedoelde. De foto is zoals hij is op de scan
Hartelijk bedankt voor de info en de scans Roel. Mijn foto lijkt er inderdaad verdacht veel op, past precies in het rijtje. Die foto van mij had je nog niet? Hoe ben jij er eigenlijk achter gekomen?