Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vanavond rond 20.00 kwam iemand langs om mij een kist van de Duitse artillery te brengen. Hij had mij dit vorige week op een expostie beloofd. Mij ervaring is dat 75% van dat soort beloftes niet door gaan, maar deze man behoorde tot de 25% die zich er wel aan houdt. Hij heeft mij er niet echt veel meer van verteld dan dat hij hem thuis had staan en dat hij van de Duitse Artillery is geweest. In de kist zit een enorm complete set van een lamp met 3 soorten branders. Een die werkt op petroleum, een op benzine en een door middel van kaarsevet. Nu is mijn vraag wie kan mij vertellen waar deze voor gebruikt werd, hoe oud deze kist is(hij doet me niet echt ww2 aan) en eventueel wat de nummers, woorden en tekens op de kist betekenen? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Ik dacht dat OSN een VN nummer was. En 64 dan het jaartal. Betekend dus dat ie uit 1964 zou komen.
Weet het niet zeker hoor.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944