Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Helaas, maar hier hoef je geen kenner voor te zijn om te zien dat dit een kopie is.
Gelukkig dat je hem hebt gekregen ipv dat je hem voor een aanzienlijk bedrag als echt gekocht zou hebben .
het handvat leek al aardig plastic, maar ja ik heb meer verstand van WO II in het algemeen dan van militaria, dus toch maar ff nagaan voor de zekerheid
In a war it's not about who's right, only who's left!
Ik heb hier en daar wel op de opgegeven sites gezocht en her en der op wat duitse sites dingen gezien.. alleen mijn duits is helaas niet opperbest
Aangezien een familielid ( Opa ), zo'n ding aan de muur heeft hangen wil ik toch op onderzoek uit of deze nou echt is of niet...
Ik lees het graag terug in dit topic
Greetz....
op pagina 1 word dit geschreven door jacob,
Pak een hete naald (niet met je vingers natuurlijk) hou hem ff tegen het handvat (niet telang) smlet eriets weg dan ist het een repro met plastic handvat. of stuur een foto van de adelaar. Nog een tip..meeste repro's hebben een leertje tegen het handvat zitten om bepaalde productie tecnieken weg te moffelen
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~
Toch ligt het niet meer zo simpel. Sinds kort worden zelfs Sa lemmetten omgekat tot SS dolken, en de namaak wordt steeds beter. Deze valt nog niet in de catagorie fakes, omdat het doelbewuste replica is. SS dolken zijn zo'n kruitvat geworden, dat je enkel bij zeer goede dealers terecht kan. En als je daar de prijzen ziet, dan weet je ook waar de fakes vandaan komen, voor 6000 euro, kan je als faker een aardig budget besteden. Ik verzamel nu een jaar of 10, en zelfs ik schakel altijd mijn netwerk in. pas bij 5 op 5 onafhankelijke duimpjes op, ga ik over op een koop. En duimpjes op van echte kenners. Je leert meer van het niet kopen, dan van het kopen.