Feldpost verzamelaars...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Feldpost verzamelaars...

Bericht door Harro »

Vraagje: hoe belangrijk kan het zijn om de inhoud van Feldpost geheim te houden :?

Ivm mijn AA LSSAH onderzoek vroeg ik een (buitenlandse!) Feldpostverzamelaar of hij mij wilde vertellen wie de afzenders waren van de (geopende cq. leesbare) AA LSSAH veldpost in zijn verzameling en eventueel of er interessante weetjes instonden.

Zijn reactie: nee, natuurlijk wil hij dat niet. Hoe durf ik het te vragen!!!

Wat is dat nou voor onzin. Mis ik iets???
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nou..ik zie het probleem niet hoor. Waarom zou je de afzender niet te weten mogen krijgen? :?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Min of meer alle veldpost in onze verzamelingen is al 'vrijgegeven' aan het grote publiek door het te verkopen op (internationale)verkoopsites, waarbij uiteindelijk iedereen een kans heeft om het priveleven van die soldaten te lezen.

Op http://www.wo2.nl staan ook een aantal feldpostbrieven, afkomstig uit verzamelingen van users op dit forum, ik zie dan ook het probleem niet van het vertellen wat er in die brieven staat. Maar ja sommige verzamelaars zijn nou eenmaal overijverig bij het prive houden van bepaalde dingen..


Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik kan het me voorstellen.... De verzamelaar heeft misschien zelf publicatieplannen? En wilt niet dat zijn duur betaalde info door iemand anders gebruikt word?
Plaats reactie