Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Ja leuk, maar hoe weten we dat die verkeerde spelling authentiek is of gewoon een domme fout van een oosteuropese vervalser?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Vervalsing? Geloof je het zelf? Die dogtag ziet er uit alsof ie 60 jaar in de grond heeft gelegen.. dit kunnen ze echt niet zo maken hoor.. (behalve als het een oude repro is natuurlijk.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
RelicHunter44 schreef:Vervalsing? Geloof je het zelf? Die dogtag ziet er uit alsof ie 60 jaar in de grond heeft gelegen.. dit kunnen ze echt niet zo maken hoor...
Dat kunnen ze volgens mij wel degelijk; tijdje in de beerput, beetje in een metalen doosje leggen samen met wat rotte stukjes...aancreativiteit geen gebrek
RelicHunter44 schreef:Vervalsing? Geloof je het zelf? Die dogtag ziet er uit alsof ie 60 jaar in de grond heeft gelegen.. dit kunnen ze echt niet zo maken hoor...
Dat kunnen ze volgens mij wel degelijk; tijdje in de beerput, beetje in een metalen doosje leggen samen met wat rotte stukjes...aancreativiteit geen gebrek
Ik heb weleens vaker zulke Erkennungsmarken gezien met een spellingsfout erop. Dus het zou best mogelijk zijn. Alleen net bij deze........
ik begrijp jullie twijfel wel, je ziet deze nooit en nu zelfs met spellingsfout
Naja , als ik hem goed bekijk lijkt hij me echt, kijk naar de afgeschaafde randjes, de roest, de letters die zijn afgeslepen door de oudheid, en het vuil wat erop zit.
Denken jullie dat deze dan expres als vervalsing word aangeboden?
Laatst gewijzigd door FELIX op 13 mei 2005, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
En er is ook nog zoiets als chemisch verouderen.... dan is materiaalkennis en kennis van chemische eigenschappen van diverse stoffen wel handig om de fakes van de echte te onderscheiden. Ik ben geen expert op het gebied van erkennungsmarken maar deze lijkt me een fake vanwege de foute spelling van de naam "de Ruiter" die als een Nederlandse held gold ( én geldt ). De Duitsers waren ( en zijn ) erg secuur op dat gebied en een dergelijke fout lijkt me onwaarschijnlijk. Mocht het echt zijn mét spelfout en al, dan denk ik dat je nooit meer hoeft te werken
Peter schreef:En er is ook nog zoiets als chemisch verouderen.... dan is materiaalkennis en kennis van chemische eigenschappen van diverse stoffen wel handig om de fakes van de echte te onderscheiden. Ik ben geen expert op het gebied van erkennungsmarken maar deze lijkt me een fake vanwege de foute spelling van de naam "de Ruiter" die als een Nederlandse held gold ( én geldt ). De Duitsers waren ( en zijn ) erg secuur op dat gebied en een dergelijke fout lijkt me onwaarschijnlijk. Mocht het echt zijn mét spelfout en al, dan denk ik dat je nooit meer hoeft te werken
Zo ontzettend veel waard is hij ook niet denk ik . Natuurlijk wel veel maar nooit meer werken..........................................
Deze erkennungsmarke is volgens mij echt wel origineel, maar er worden ook wel eens blanco erkennungsmarken gevonden die dan later weer met slagletters bewerkt worden waardoor ze moeilijk van origineel te onderscheiden zijn. Ik zeg niet dat dat bij deze het geval is maar het valt me wel op dat de letters vrij schoon zijn t.o.v. de rest.
Ik doe dit niet graag , maar ik sluit me volledig bij de mening van Harro aan... Ik had al wat persoonlijke twijfel toen dit werd aangeboden....
Het is een feit dat dergelijke plaatjes massaal worden nagemaakt in oost-europa (met verouderingssymptomen inclusief...) De spellingsfout is ook heel verdacht.... Ik zou ze niet kopen... Sorry....
Peter schreef:En er is ook nog zoiets als chemisch verouderen.... dan is materiaalkennis en kennis van chemische eigenschappen van diverse stoffen wel handig om de fakes van de echte te onderscheiden. Ik ben geen expert op het gebied van erkennungsmarken maar deze lijkt me een fake vanwege de foute spelling van de naam "de Ruiter" die als een Nederlandse held gold ( én geldt ). De Duitsers waren ( en zijn ) erg secuur op dat gebied en een dergelijke fout lijkt me onwaarschijnlijk. Mocht het echt zijn mét spelfout en al, dan denk ik dat je nooit meer hoeft te werken
Zo ontzettend veel waard is hij ook niet denk ik . Natuurlijk wel veel maar nooit meer werken..........................................
Het was voor een Duitse Divisie, Brigade of Standarte een enorme eer om een 'naam' te hebben... Niet elke eenheid droeg ook bijvoorbeeld een ärmelband... ('Dirlewanger' bijvoorbeeld niet... maar er zijn er nog)
Het is wel HEEEEL onwaarschijnlijk dat men de naam 'De Ruiter' verkeerd zou spellen....
Herinneren jullie de armband 'Landstrom Nederland' nog...???