Nahkampfspange

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
marc
Lid
Contacteer:

Nahkampfspange

Bericht door marc »

Graag een deskundig antwoord van de kenners onder ons...
Zoals iedereen wel weet zijn er een aantal abzeichen waarvan zowel een Heeres- als een Luftwaffeversie van bestaat (Flakkampfabzeichen, Panzerkampfabzeichen).
Maar er zou ook een Nahkampfspange der Luftwaffe bestaan hebben, althans toch in theorie (waarschijnlijk tegen het einde van de oorlog en de rest kan je wel denken tenzij er een plausibele uitleg voor is).
Heeft er iemand van u lieden As-verzamelaars een afbeelding van zulk een Spange?
En nu ik toch bezig ben met moeilijke vragen te stellen: ook een afbeelding van het Seekampfabzeichen der Luftwaffe zou niet slecht zijn... :)
Nu ben ik niet van de moeilijksten, dus een beschrijving daar kan ik het ook wel mee doen :lol:
Alvast dank voor enig nuttig antwoord.

marc
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Ikzelf geloof niet dat er ooit een Nahkampfspange der Luftwaffe was.Er zijn geen foto's en documenten van dus geen bewijs
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Lexy
Lid

Bericht door Lexy »

In de Niemann cataloog zeggen ze het volgende:

Examples of sold book entries are known for this award, but all receipients are reported to have actually received the army version of the close combat clasp, There is as yet no evidence of any official production of the special luftwaffe version.

m.a.w. : ze werden uitgereikt aan de luftwaffe, maar kregen dezelfde als de infanterie.
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Hallo Marc,

Dit zijn twee van de minst verklaarbare onderscheidingen. Zoals Lexy zei, is er nooit materieel bewijs gevonden van de lw nahkampfspagne, toch schriftelijke bewijzen. Persoonlijk geloof ik er wel in dat deze onderscheiding bestaan heeft, maar slechts door zeer enkelen van de onderscheidenen gedragen werd. Het bewijs daarvan is ook een beetje dat er '57 versies van bestonden.
Ik kan er wel geen foto's meer van vinden, ik had er nog thans vroeger :(

De seekampfabzeichen (als we over dezelfde spreken), is een onderscheiding die in veel graden uitgereikt werd, de laagste klassen zijn de stoffen versies, maar naar mate je hoger gaat zijn ze des te meer onvindbaar. De allerhoogste klasse is uit metaal vervaardigt en is gewoonweg onbetaalbaar. Hier is de laagste klasse. (gekopieerd van militaria sales)

Afbeelding

Afbeelding
marc
Lid
Contacteer:

bedankt

Bericht door marc »

Tnx iedereen voor de nuttige uitleg en de prentjes :)

Van dat seekampfabzeichen heb ik ondertussen een afbeelding gevonden in 1 of andere catalogus, en het is er 1 van de klassieke vorm: krans met LuW-adelaar bovenaan en in het midden een schuinliggend schip.

Dat van de M57 is een interessant gegeven...

Ondertussen blijf ik wel wat verder zoeken naar afbeeldingen van bvb die spange. Als het zo ver is dan deel ik die hier wel met u lieden. Gedeelde informatie...enz.

marc
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Marc, als ik thuis ben stuur ik foto's door :wink:
arie
Lid
Contacteer:

Bericht door arie »

marc