Goering – Hitler fotoalbum.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Roel R.
Lid
Contacteer:

Goering – Hitler fotoalbum.

Bericht door Roel R. »

Hier de foto's uit mijn kleine nieuwe album. De foto's zijn allemaal van verschillende grote. Ik heb over dit album drie theorieen en wil graag jullie mening:

1 - Fotoalbum van een medewerker van Hitler of Goering en met toegang tot Huis Wachenfeld.

2 - Een album van een aanbidder. Vandaar het vlagje. De aanbidder heeft verschillende foto's gekregen / gekocht en die verzameld.

3 - Een na de oorlog samengesteld album.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

1 - Fotoalbum van een medewerker van Hitler of Goering en met toegang tot Huis Wachenfeld.

2 - Een album van een aanbidder. Vandaar het vlagje. De aanbidder heeft verschillende foto's gekregen / gekocht en die verzameld.

3 - Een na de oorlog samengesteld album.

Ik denk dat ik 1/2 het meeste logisch vind klinken eigelijk...

p.s apart fotoalbum
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ik zou theorie 1 schrappen, als je regelmatig in contact komt met een beroemdheid (als zijnde medewerker) denk ik dat de behoefte niet meer zo groot is om er een heel album van bij te houden, laat staan een banaal vlaggetje.

Mijn mening over therie 2 hangt af van de periode waarin de foto's genomen zijn. In '40-'45 zullen er waarschijnlijk minder mensen zijn geweest die tijd en mogelijkheid hadden om hem achterna te reizen...maar dat vervalt weer als de aanbidder mensen heeft aangeschreven voor foto's.

Mijn gevoel zegt mij momenteel 3.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het album heeft op de kaft staan, Deutschland Ab 1933, en Haus Wachenfeld is in 1936 verbouwd en de Berghof gaan heten. Dan zou het album van 33 tot 36 zijn..
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

En toch een doodsprentje uit 1941

Ik ga ook op optie 3

Al met al een mooi album :)
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

ik zat te denken aan een aanbidder als de foto's voor 1939 komen. Je leest ook vaak dat er in het begin vaak honderden mensen naar berchtesgaden kwamen om een glimp op te vangen van Hitler, zullen ongetwijfeld ook lieden tussen gezeten hebben die Goring graag wouden zien
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Ik denk meer aan samengesteld.....je ziet foto's redelijk dichtbij goering, en vanuit het publiek gemaakt...dat vlaggetje kan gewoon van de straat geraapt zijn
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

ik denk ook samengesteld door een aanbidder voordat de oorlog begon
killingspree
Lid

Bericht door killingspree »

ik heb het album vandaag voor roel opgehaald en dus ook in handen gehad
ik ben vanmening dat het geen samen gesteld album is
alle foto's zijn van een zelfde caliber camera gemaakt en dus lastig samen te stellen en al zeker niet na de oorlog
er zitten diverse dingen in die niet iedereen zomaar heeft laat staan een brief met afzender van de oberzalf :D berg

ik ga voor optie 2

niels
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

dat denk ik dus ook. Mij lijkt het ook dat alle foto's voor 1939 zijn. In die tijd, of wat ik in ieder geval gelezen heb, kwamen er eerst dagelijks vele mensen naar de obersalzberg om Hitler en consorten te bekijken/vereren
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mooie foto's! Ik ga voor 3.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie